PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
MATEMATİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Mesleki İngilizce I
MAT319
5
2 + 1
6,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Matematik -
Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı öğrencinin matematiksel kavramların İngilizce karşılıklarını öğrenmesidir. Ayrıca matematik alan bilgisi için güncel yabancı literatürü de takip edebilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
1 Sıfıra sıfırlama 2 İkili işlemlere ayırma 3 İkili olmayan işlemlere giriş 4 İşaretli Numaralarla Çalıştırma 5 İşaretli numaralarla çalıştırma 6 Sıfır ve İşaretli numaralar 7 Ara Sınav 8 Değişmeli Özellik 9 İlişkisel Mülkiyet 10 Uygun Kesirler – Uygun Olmayan Kesirler 11 Kesirleri onikilere çevirme 12 Demikalleri kesre dönüştürme 13 üstel gösterim 14 üstel ifadeler
Ders Veren
Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN
Hafta
Konu
1
Giriş
2
İkili işlemlere giriş
3
İkili olmayan işlemlerin tanıtılması
4
Sayılarla işlemler
5
Sayılarla işlemler
6
sıralama sayıları
7
sıralama sayıları
8
Değişme özelliği
9
Birleşme Özelliği
10
Kesirler
11
kesirleri ondalık sayılara çevirme
12
ondalık sayıları kesirlere çevirme
13
Üstel gösterim
14
Üstel İfadeler
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
28
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
14
14
Ara Sınav 1
2
1
Final
2
1
Ders İş Yükü:
592
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
23,22
Program Çıktıları
1
Matematik alanındaki güncel bilgileri içeren bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2
Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirleme ve analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisine sahiptir.
3
Matematik problemlerini çözebilmek için gerekli analitik düşünme, soyut düşünme, yayın araştırması ve diğer kaynakları kullanma becerisine sahiptir.
4
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
5
Matematik problemlerini çözmek için gerekli olan uygun yöntemleri ve teknikleri seçme, ispat tekniklerini kullanabilme ve çözüm için karar verme becerisine sahiptir.
6
Bireysel ve gruplarla (takım halinde) etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; matematik ve diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendi sürekli olarak yeniler.
8
Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir.
10
Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
11
Girişimcilik ve yenilikçilik tarafını sürekli geliştirme, matematiksel çözümlerin ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak, çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Matematiksel kaynaklar hakkında genel bilgiler araştırabilir ve bunları anlayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci temel matematiksel terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tercüme konusunda başlangıç noktası bilinci edinir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/375690