PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
MATEMATİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Mesleki İngilizce II
MAT318
6
2 + 1
6,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Matematik -
Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı öğrencinin matematiksel kavramların İngilizce karşılıklarını öğrenmesidir. Ayrıca matematik alan bilgisi için güncel yabancı literatürü de takip edebilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Matematiksel terimlerin (semboller, işlemler, geometrik şekiller, eşitsizlikler, indisler, aralıklar, kısaltmalar) ingilizce karşılıkları Yunan harflerin okunuşları, tanım, teorem ve önermelerin kalıpları Matematiksel ifadelerin ingilizce okunuşları Analiz I-II dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce anlamları ve örnek tanım ve teoremlerin çevirileri Lineer Cebir I-II dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce anlamları ve örnek tanım ve teoremlerin çevirileri Analitik Geometri dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce anlamları ve örnek tanım ve teoremlerin çevirileri Topoloji dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce anlamları ve örnek tanım ve teoremlerin çevirileri Fonksiyonel Analiz dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce anlamları ve örnek tanım ve teoremlerin çevirileri Kompleks Fonksiyonlar Teorisi I-II dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce anlamları ve örnek tanım ve teoremlerin çevirileri Diferensiyel Geometri dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce anlamları ve örnek tanım ve teoremlerin çevirileri Reel Analiz dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce anlamları ve örnek tanım ve teoremlerin çevirileri Diferensiyel Denklemler dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce anlamları ve örnek tanım ve teoremlerin çevirileri Hilbert’in 23 Problemi
Hafta
Konu
1
Matematiksel terimlerin (semboller, işlemler, geometrik şekiller, eşitsizlikler, indisler, aralıklar, kısaltmalar) ingilizce karşılıkları.
2
Yunan harflerin okunuşları, tanım, teorem ve önermelerin kalıpları
3
Matematiksel ifadelerin ingilizce okunuşları
4
Analiz I-II dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce anlamları ve örnek tanım ve teoremlerin çevirileri
5
Lineer Cebir I-II dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce anlamları ve örnek tanım ve teoremlerin çevirileri
6
Analitik Geometri dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce anlamları ve örnek tanım ve teoremlerin çevirileri
7
Topoloji dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce anlamları ve örnek tanım ve teoremlerin çevirileri
8
ara sınava hazırlık
9
Kompleks Fonksiyonlar Teorisi I-II dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce anlamları ve örnek tanım ve teoremlerin çevirileri
10
Kompleks Fonksiyonlar Teorisi I-II dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce Diferensiyel Geometri dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce anlamları ve örnek tanım ve teoremlerin çevirileri
11
Reel Analiz dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce anlamları ve örnek tanım ve teoremlerin çevirileri
12
Diferensiyel Denklemler dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce anlamları ve örnek tanım ve teoremlerin çevirileri
13
Fonksiyonel Analiz dersinde sık kullanılan terimlerin ingilizce anlamları ve örnek tanım ve teoremlerin çevirileri
14
Hilbert’in 23 Problemi
Program Çıktıları
1
Matematik alanındaki güncel bilgileri içeren bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2
Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirleme ve analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisine sahiptir.
3
Matematik problemlerini çözebilmek için gerekli analitik düşünme, soyut düşünme, yayın araştırması ve diğer kaynakları kullanma becerisine sahiptir.
4
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
5
Matematik problemlerini çözmek için gerekli olan uygun yöntemleri ve teknikleri seçme, ispat tekniklerini kullanabilme ve çözüm için karar verme becerisine sahiptir.
6
Bireysel ve gruplarla (takım halinde) etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; matematik ve diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendi sürekli olarak yeniler.
8
Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir.
10
Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
11
Girişimcilik ve yenilikçilik tarafını sürekli geliştirme, matematiksel çözümlerin ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak, çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Matematiksel kaynaklar hakkında genel bilgiler araştırabilir ve bunları anlayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tercüme konusunda başlangıç noktası bilinci edinir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci temel matematiksel terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/375694