PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
MATEMATİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Öğretim Teknolojileri (Pedagojik Formasyon)
PFE303
5
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Matematik -
Lisans
()
Amaç
Bu derste öğretim teknolojilerinin temel kavramlarını, tarihini ve çeşit öğretimsel uygulamanlarının tanıtılması amaçlanmaktadır. Güncel öğretim teknolojilerinin pedagojik yaklaşımlarla kullanımı konusunda beceri geliştirmeyi hedeflemektedir.
Ders İçeriği
öğretim teknolojileri, güncel teknolojiler, çoklu ortam tasarımı, öğretim teknolojilerinin tarihi, web 2.0 araçları, somut teknolojiler, soyut teknolojiler, öğretim tasarımı modelleri, öğretimde sistem yaklaşımı, etkili powerpoint kullanımı
Ders Veren
Murat ARTSIN
Hafta
Konu
1
Öğretim Teknolojilerinde temel kavramlara giriş
2
Çoklu ortam tasarım ilkelerine giriş
3
Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi 1
4
Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi 2
5
Öğretim teknolojilerinde kullanılan Web 2.0 Araçları
6
Öğretim teknolojilerin somut ve soyut teknolojiler
7
Öğretim tasarımı modellerine giriş
8
Öğretimde sistem yaklaşımına giriş
9
Güncel öğretim teknolojilerinin pratik uygulamaları
10
Güncel öğretim teknolojilerinin pratik uygulamaları 2
11
Etkili Powerpoint Kullanımına yönelik stratejiler
12
Öğretim Teknolojilerinin etkili sunum stratejileri doğrultusunda faydalı kullanım örnekleri 1
13
Öğretim Teknolojilerinin etkili sunum stratejileri doğrultusunda faydalı kullanım örnekleri 2
14
Öğretim Teknolojilerinin etkili sunum stratejileri doğrultusunda faydalı kullanım örnekleri 3
Program Çıktıları
1
Matematik alanındaki güncel bilgileri içeren bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2
Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirleme ve analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisine sahiptir.
3
Matematik problemlerini çözebilmek için gerekli analitik düşünme, soyut düşünme, yayın araştırması ve diğer kaynakları kullanma becerisine sahiptir.
4
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
5
Matematik problemlerini çözmek için gerekli olan uygun yöntemleri ve teknikleri seçme, ispat tekniklerini kullanabilme ve çözüm için karar verme becerisine sahiptir.
6
Bireysel ve gruplarla (takım halinde) etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; matematik ve diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendi sürekli olarak yeniler.
8
Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir.
10
Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
11
Girişimcilik ve yenilikçilik tarafını sürekli geliştirme, matematiksel çözümlerin ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak, çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Öğretim materyali tasarım ilkelerini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımının kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğretim teknolojilerinin gelişimini tarihsel süreç içinde irdeler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Seçtiği amaç/kazanıma uygun materyal hazırlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tasarım ölçütlerine uygun bir öğretim materyalini tasarlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/375727