PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
KİMYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Öğretmenlik Uygulaması (Pedagojik Formasyon)
PFE402
8
1 + 8
10,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Kimya -
Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan etkinliklere katılma ve planlama, gerekli eğitsel materyalleri hazırlama, uygulamada kullanabilme, değerlendirme ve portfolyo hazırlama becerileri kazandırmaktır.
Ders İçeriği
Uygulamanın yapıldığı okuldaki öğretim etkinlikleri, yöntemleri, sınıf kontrolünün gözlemlenmesi, etkinlik planlanması ve uygulanması
Hafta
Konu
1
Ders Hakkında Açıklamalar
2
Gözlem ödevleri
3
Gözlem Ödevleri
4
Gözlem Ödevleri+Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
5
Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
6
Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
7
Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
8
Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
9
Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
10
Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
11
Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
12
Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
13
Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
14
Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği bilgi ve deneyimlerle dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip ederek ulusal veya uluslararası üniversite, kamu ve özel sektör kuruluşlarında araştırma-geliştirme çalışmalarını yapabilme becerisine sahip olmak
2
Fen Bilimleri ve Kimya dalları ile ilgili konularda yeterli bilgi ve deneyime sahip olma; uygulamalı araştırma projeleri geliştirebilme becerisine sahip olmak
3
Kimya uygulama alanında gerekli metod ve teknikleri uygulayabilmek, ilgili cihazları etkin olarak kullanabilme becerisi; alanıyla ilgili bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olmak
4
Bireysel çalışma becerisi, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olmak
5
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek
6
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmek
7
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olmak
8
Bilgiye erişebilme ve veri tabanlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
9
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak
10
Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilmek
11
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli olmak
12
Çağın sorunlarının farkında olmak
13
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Sınıftaki etkinlikleri ve etkinliklerin uygulanma şeklini gözlemler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sınıf gözlem ve etkinlik planlama dosyalarını hazırlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hazırladığı planları veya planlardaki etkinlikleri uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uygulamalar sonra aldığı geribildirimler ile etkinliklerini, uygulama yöntemini ve sınıf yönetimini değerlendirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/375770