PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
KİMYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Anorganik Kimya Laboratuvarı
KIM312
6
0 + 4
6,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Kimya -
Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Anorganik Kimyada ve Koordinasyon kimyasında temel deney setlerini kurabilme, gerçekleştirebilme, sonuçlarını değerlendirebilme ve yorumlayabilme kabiliyetlerinin geliştirilmesi
Ders İçeriği
Geçiş Metali Ve İç Geçiş Metali Bileşiklerinin Oluşturmuş Olduğu Koordinasyon Bileşiklerinin Tanınması Yapılarının Aydınlatılması. Kimyasal Bağlanma Türlerinin Ve Buna Bağlı Olarak Spektroskopik, Kimyasal Özelliklerinin İrdelenmesi. Renklilik, Kararlılık Ve Bileşim Kavramlarını Açıklayan Denemelerin Gerçekleştirilmesi Ve Sonuçlarının Yorumlanması. İzomeri Kavramının Anlaşılmasını Sağlayacak Denemelerin Gerçekleştirilmesi Ve Sonuçların Yorumlanması. Doğal Yapılardaki Koordinasyon Bileşiklerinin Ve İşlevlerinin Anlaşılmasının Sağlayacak Model Bileşiklerin Hazırlanması. Çift Tuz, Şap Ve Hidrat Yapılarının Anlaşılması Ve Kavranması.
Hafta
Konu
1
Amonyum nikel (II) sülfatın ve Amonyum bakır (II) sülfatın hazırlanışı
2
Tetraamminbakır(II)sülfat Sentezi
3
[CoCI(NH3)5]CI2 Kompleksinin Sentezi
4
Cis-potasyum dioksalatodiakuakromat (III) sentezi
5
Potasyumtrioksalatokromat (III) sentezi
6
Potasyum tetraperoksokromat (V) sentezi
7
Boraks’dan Bakır (I) oksit sentezi ve borik asit eldesi
8
Araasınav, Metal asetilasetonat kompleslerinin sentezi
9
İnterhalojenürlerin sentezi
10
Kurşun İyodür sentezi
11
Schiff Bazları ve metal kompleksleri
12
Schiff Bazları ve metal kompleksleri
13
Civa (II) Asetat Eldesi
14
Telafi Deneylerinin yapılması
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği bilgi ve deneyimlerle dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip ederek ulusal veya uluslararası üniversite, kamu ve özel sektör kuruluşlarında araştırma-geliştirme çalışmalarını yapabilme becerisine sahip olmak
2
Fen Bilimleri ve Kimya dalları ile ilgili konularda yeterli bilgi ve deneyime sahip olma; uygulamalı araştırma projeleri geliştirebilme becerisine sahip olmak
3
Kimya uygulama alanında gerekli metod ve teknikleri uygulayabilmek, ilgili cihazları etkin olarak kullanabilme becerisi; alanıyla ilgili bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olmak
4
Bireysel çalışma becerisi, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olmak
5
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek
6
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmek
7
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olmak
8
Bilgiye erişebilme ve veri tabanlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
9
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak
10
Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilmek
11
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli olmak
12
Çağın sorunlarının farkında olmak
13
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Anorganik Kompleks bileşikler sentezleyebilir
4
2
4
3
2
4
3
2
4
3
5
2
3
Kompleks bileşiklerini geometrik yapılarını belirleyebilir
3
2
4
3
3
2
2
3
3
3
2
2
3
Bor bileşikleri hakkında bilgi sahibi olur
3
4
1
3
3
3
1
2
2
2
2
3
3
Kristal alan teorisi kullanarak komplekslerin özelliklerini belirleyebilir
2
3
3
3
3
3
3
3
3
4
4
3
3
Ortalama Değer
3
2,75
3
3
2,75
3
2,25
2,5
3
3
3,25
2,5
3
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/375802