PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
KİMYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Gıda Kimyası
KIM322
6
3 + 0
6,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Kimya -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı gıda, besin ve doğal liflerin ana bileşenlerinin metabolizması ve özelliklerini açıklamak, gıdaların biyokimya ve kimyası hakkında bilgiler vermek, tarımsal ürünlerin işlenmesi ve gıda ve içecek endüstrisinde kullanılan kimyasal ve biyokimyasal analiz yöntemlerine ilişkin pratik geliştirmeleri konusunda bilgilendirmektir. Ayrıca öğrenciler gıda katkı maddeleri ve gıda kontaminasyonu hakkında bilgi sahibi olurlar.
Ders İçeriği
Besinlerin genel biyokimyasal bileşenleri, su, proteinler, karbohidratlar, lipitler, vitaminler, mineraller, enzimler, bunların tayin metodları, Gıda Katkı Maddeleri, Gıda Kontaminasyonu, Süt ve Süt Ürünleri, Tahıl ve Tahıl Ürünleri, Yağ Teknolojisi,besinlerin bozunması, korunması ve saklanması işlenmesi ve sindirimi.
Hafta
Konu
1
Temel gıda maddeleri ve besinlerin genel biyokimyasal bileşenleri
2
Su
3
Proteinler
4
Karbohidratlar
5
Lipitler
6
Vitaminler
7
Mineraller
8
Enzimler, ara sınav
9
Süt ve Süt Ürünleri
10
Tahıl ve Tahıl Ürünleri
11
Yağ Teknolojisi
12
Gıda Kontaminasyonu ve gıda katkı maddeleri
13
Besinlerin bozunması, korunması, saklanması, işlenmesi ve sindirimi-I
14
Besinlerin bozunması, korunması, saklanması, işlenmesi ve sindirimi-II
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği bilgi ve deneyimlerle dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip ederek ulusal veya uluslararası üniversite, kamu ve özel sektör kuruluşlarında araştırma-geliştirme çalışmalarını yapabilme becerisine sahip olmak
2
Fen Bilimleri ve Kimya dalları ile ilgili konularda yeterli bilgi ve deneyime sahip olma; uygulamalı araştırma projeleri geliştirebilme becerisine sahip olmak
3
Kimya uygulama alanında gerekli metod ve teknikleri uygulayabilmek, ilgili cihazları etkin olarak kullanabilme becerisi; alanıyla ilgili bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olmak
4
Bireysel çalışma becerisi, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olmak
5
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek
6
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmek
7
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olmak
8
Bilgiye erişebilme ve veri tabanlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
9
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak
10
Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilmek
11
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli olmak
12
Çağın sorunlarının farkında olmak
13
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Besinlerdeki başlıca biyokimyasal maddeleri sınıflandırır
4
4
4
5
3
5
2
4
1
1
1
4
3
Gıdaların sindirim ve metabolizmalarını öğrenir.
3
1
3
1
3
4
4
3
5
4
5
3
3
Besinlerdeki biyokimyasal bileşiklerin analiz metodlarını öğrenir.
3
4
5
5
5
4
3
5
5
5
5
5
5
Gıdaların korunma ve saklama yöntemlerini öğrenir
3
5
1
5
5
5
5
4
5
4
1
3
1
Gıda endüstrisinde oluşabilecek sorunları ve çözüm önerilerini bilir.
4
3
5
3
3
5
5
4
4
3
5
3
5
Ortalama Değer
3,4
3,4
3,6
3,8
3,8
4,6
3,8
4
4
3,4
3,4
3,6
3,4
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/375835