PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
KİMYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Öğretim Teknolojileri (Pedagojik Formasyon)
PFE303
5
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Kimya -
Lisans
()
Amaç
Bu derste öğretim teknolojilerinin temel kavramlarını, tarihini ve çeşit öğretimsel uygulamanlarının tanıtılması amaçlanmaktadır. Güncel öğretim teknolojilerinin pedagojik yaklaşımlarla kullanımı konusunda beceri geliştirmeyi hedeflemektedir.
Ders İçeriği
öğretim teknolojileri, güncel teknolojiler, çoklu ortam tasarımı, öğretim teknolojilerinin tarihi, web 2.0 araçları, somut teknolojiler, soyut teknolojiler, öğretim tasarımı modelleri, öğretimde sistem yaklaşımı, etkili powerpoint kullanımı
Hafta
Konu
1
Öğretim Teknolojilerinde temel kavramlara giriş
2
Çoklu ortam tasarım ilkelerine giriş
3
Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi 1
4
Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi 2
5
Öğretim teknolojilerinde kullanılan Web 2.0 Araçları
6
Öğretim teknolojilerin somut ve soyut teknolojiler
7
Öğretim tasarımı modellerine giriş
8
Öğretimde sistem yaklaşımına giriş
9
Güncel öğretim teknolojilerinin pratik uygulamaları
10
Güncel öğretim teknolojilerinin pratik uygulamaları 2
11
Etkili Powerpoint Kullanımına yönelik stratejiler
12
Öğretim Teknolojilerinin etkili sunum stratejileri doğrultusunda faydalı kullanım örnekleri 1
13
Öğretim Teknolojilerinin etkili sunum stratejileri doğrultusunda faydalı kullanım örnekleri 2
14
Öğretim Teknolojilerinin etkili sunum stratejileri doğrultusunda faydalı kullanım örnekleri 3
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği bilgi ve deneyimlerle dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip ederek ulusal veya uluslararası üniversite, kamu ve özel sektör kuruluşlarında araştırma-geliştirme çalışmalarını yapabilme becerisine sahip olmak
2
Fen Bilimleri ve Kimya dalları ile ilgili konularda yeterli bilgi ve deneyime sahip olma; uygulamalı araştırma projeleri geliştirebilme becerisine sahip olmak
3
Kimya uygulama alanında gerekli metod ve teknikleri uygulayabilmek, ilgili cihazları etkin olarak kullanabilme becerisi; alanıyla ilgili bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olmak
4
Bireysel çalışma becerisi, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olmak
5
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek
6
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmek
7
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olmak
8
Bilgiye erişebilme ve veri tabanlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
9
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak
10
Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilmek
11
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli olmak
12
Çağın sorunlarının farkında olmak
13
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Öğretim materyali tasarım ilkelerini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımının kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğretim teknolojilerinin gelişimini tarihsel süreç içinde irdeler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Seçtiği amaç/kazanıma uygun materyal hazırlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tasarım ölçütlerine uygun bir öğretim materyalini tasarlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/375868