PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pedagojik Formasyon)
PFE301
5
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Moleküler Biyoloji ve Genetik -
Lisans
(çevrimiçi)
Amaç
Bu dersin genel amacı, öğrencilerin program geliştirme, öğretim ilke ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, edindiği bilgiyi meslek hayatlarına uygulamaya dönük beceriler kazanmasıdır.
Ders İçeriği
Temel Kavramlar Öğretimin İlkeleri Öğrenme ve öğretme kuramları Öğretim modelleri/yaklaşımları Öğretim stratejileri Düşünme Becerileri Öğretim Yöntemleri Öğretim Teknikleri Tartışma Teknikleri Kavram Öğretim Teknikleri Bireysel Öğretim teknikleri Sınıf dışı öğretim teknikleri Grupla Öğretim Teknikleri Ders Planı Hazırlama
Hafta
Konu
1
Eğitimle ilgili temel kavramlar 1
2
Eğitimle ilgili temel kavramlar 2
3
Eğitim Programının Geliştirilmesi
4
Eğitim ve Öğretimin Planlanması
5
Eğitim ve Öğretimin Planlanması
6
Öğretim ilkeleri
7
Öğretim Stratejileri
8
Öğrenme ve öğretme yaklaşımları
9
Öğrenme ve öğretme yaklaşımları
10
Öğrenme ve öğretme yaklaşımları
11
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
12
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Program Çıktıları
1
Alanı ile ilgili konularda sahip olacağı yeterli bilgi ve deneyimi moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygular.
2
Alanında edindiği bilgi ve deneyimlerle dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip ederek farklı alanlarda araştırma-geliştirme çalışmalarını yapabilme becerisine sahip olur.
3
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme, problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme becerisine sahip olur.
4
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında gerekli teknikleri ve metotları uygularken ihtiyaç duyulan cihazları kullanabilme becerisine sahiptir.
5
Moleküler biyoloji ve genetiğin uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları ve uygun bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir.
6
Bireysel ve takım içerisinde etkin olarak çalışabilme, sorumluluk alma bilinci, çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurma becerisine sahiptir.
7
Alanında yayınlanmış olan bilimsel literatürden elde ettiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak meslektaşlarına ve toplumun farklı kesimlerine aktarır.
8
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili, sözlü/yazılı olarak iletişimde etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahiptir.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir
10
Bilimsel çalışmalarda etik ilkeleri gözetme ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etme, çevre ve iş güvenliği konularında bilince sahiptir.
11
Alanıyla ilgili bireysel veya çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik tüm bilimsel faaliyetlerde etkin biçimde sorumluluk alır.
12
Moleküler biyoloji ve genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) kavrayabilme yeteneğine sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Planlanan ve uygulanan öğretimi öğretim ilkelerine göre değerlendirebilme.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğretim ilkeleri ilgili kavramları açıklayabilme.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etkili öğretimi sağlayıcı orijinal etkinlikler düzenleyebilme.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğretim ile ilgili ilkeleri yorumlayabilme.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili kavramların bilgisine sahip olur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/376132