PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
(2024 - 2025)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Etik ve İnsani Değerler
TOS160
3
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Elektrik-Elektronik Mühendisliği -
Lisans
(Yüz yüze teorik anlatım )
Amaç
Meslek Etiği Dersi, Hemşirelik mesleğinin tüm uygulamalarında öğrencilerin etik bilinç ve etik düşünme becerisi kazanmalarını sağlamaktadır.
Ders İçeriği
--Temel Etik Kavramlar -- Etik Yaklaşımlar -- Sağlık ve Hak Kavramları -- Etik İlkeler ve Bakım Etiği -- Meslek Kavramı ve Hemşirelikte Meslekleşme Süreci -- Meslek Etiği -- Hemşirelere İlişkin Mesleki Etik Kodlar -- Uluslararası Hemşireler Birliği’nin (ICN) Hemşireler İçin Etik Kodları -- Etik Sorunlar -- Etik Karar Verme Süreci -- Tıbbi Hatalar ve Hemşirelik -- Aydınlatılmış Onam, Etik ve Yasal Unsurları -- Dünyada Etik ve Sağlık -- Hemşirelik Uygulamalarında Etkili Olan Evrensel Konular
Hafta
Konu
1
Temel Etik Kavramlar
2
Etik Yaklaşımlar
3
Sağlık ve Hak Kavramları
4
Etik İlkeler ve Bakım Etiği
5
Meslek Kavramı ve Hemşirelikte Meslekleşme Süreci
6
Meslek Etiği
7
Hemşirelere İlişkin Mesleki Etik Kodlar
8
Uluslararası Hemşireler Birliği’nin (ICN) Hemşireler İçin Etik Kodları Ara Sınav
9
Etik Sorunlar
10
Etik Karar Verme Süreci
11
Tıbbi Hatalar ve Hemşirelik
12
Aydınlatılmış Onam, Etik ve Yasal Unsurları
13
Dünyada Etik ve Sağlık
14
Hemşirelik Uygulamalarında Etkili Olan Evrensel Konular
Program Çıktıları
1
Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazandırmıştır.
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaç için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazandırmıştır.
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmıştır.
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için ihtiyaç duyulan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi kazandırmıştır.
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği alanına özgü araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorum yapabilme becerisi kazandırmıştır.
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazandırmıştır.
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, etkin biçimde rapor yazma, yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim için rapor hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır bir biçimde talimat verebilme ve alabilme becerisi kazandırmıştır.
8
En az bir yabancı dilde teknik konularla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazandırmıştır.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli biçimde yenileme becerisi kazandırmıştır.
10
Etik ilkelerine uygun davranma yeteneği, mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve mühendislik alanlarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazandırmıştır.
11
İş hayatındaki uygulamalar (proje yönetimi, risk yönetimi, değişiklik yönetimi gibi) ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi ile girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık kazandırmıştır.
12
Mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri (toplumsal ve evrensel boyutlarıyla) ile çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazandırmıştır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Hemşirelik uygulamalarını etik düşünme becerisini doğrultusunda uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hemşirelik uygulamalarında öngörülemeyen sorunları çözme yeteneği kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hemşirelik mesleğine ilişkin etik kodları bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyal hakların evrenselliğini ve hasta haklarını etik bilinç çerçevesinde değerlendirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hemşirelik ile ilgili toplumsal, bilimsel ve ahlaki değerleri gözetme bilincine sahip olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hemşirelik uygulamalarını etik düşünme becerisini doğrultusunda uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hemşirelik uygulamalarında öngörülemeyen sorunları çözme yeteneği kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hemşirelik mesleğine ilişkin etik kodları bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyal hakların evrenselliğini ve hasta haklarını etik bilinç çerçevesinde değerlendirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hemşirelik ile ilgili toplumsal, bilimsel ve ahlaki değerleri gözetme bilincine sahip olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/376422