PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ
(2024 - 2025)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Girişimcilik
MUF223
3
3 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Muhasebe ve Finans Yönetimi -
Lisans
(Sözlü ve görsel anlatım, uygulama, soru-cevap, tartışma, örnek olay incelme)
Amaç
Ders kapsamında öğrencilere girişimcilik ve iş kurma faaliyetlerine yönelik teorik bilgiler verilmekte, iş planı oluşturma ve iş kurma süreci girişimcilerin deneyimleri doğrultusunda ele alınmakta; ekonomik, hukuki, mali, psikolojik, sosyal ve kültürel bir olgu olan girişimcilik kavramının irdelenmesi ve yaratıcı düşüncenin desteklenmesi, öğrencilerin girişimcilik kapasitelerinin ortaya çıkartılması veya artırılması hedeflenmektedir
Ders İçeriği
Girişimcilik kavramları ve girişimcinin özelliklerini kavrayan öğrencinin iş fikrini bulma, iş fikrini ticarileştirme ve başarılı bir girişime dönüştürmesini amaçlar. Aynı zamanda Uygulamalı Girişimcilik dersi, kendi işini kurmak isteyen öğrencilerin girişimcilik için sahip olmaları gereken kişisel özelliklerini ortaya koymalarını, gerekli bilgi ve beceriyi kazanmalarını ve uygulamalı olarak bu yetkinlikleri elde etmelerini amaçlamaktadır. Bu ders KOSGEB Destek Programı Yönetmeliği çerçevesinde uygulanan Girişimcilik Destek Programı kapsamında düzenlenen Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi ile eş değer olup dersten başarılı olan öğrencilere Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi Katılım Belgesi verilecektir. Bu belge ile öğrencilere kurmayı planladıkları işler için KOSGEB’den destek sağlanabilecektir
Ders Veren
Vahdet ALTUNDAL
Hafta
Konu
1
Türkiye’de ve AB’nde KOBİ tanımları Türkiye'de KOBİ'lerle ilgili sayısal veri analizi ve uygulaması
2
Girişimciliğin tanımı, girişimcilik kavramları, mikro ve makro ekonomik kavramlar ve işletme türleri
3
Girişimciliğin tanımı, girişimcilik kavramları, makro ekonomik kavramlar ve işletme türleri
4
Hayal kurma, iş fikri, iş fikri bulma yöntemleri, iş fikrinin ticarileştirilmesi, kuruluş yeri seçimi ve pazar yapısı, iş planı ve fizibilite raporu kavramları anlatıldı, tartışıldı ve örneklendirildi.
5
Hayal kurma, iş fikri, iş fikri bulma yöntemleri, iş fikrinin ticarileştirilmesi, kuruluş yeri seçimi ve pazar yapısı, iş planı ve fizibilite raporu kavramları anlatıldı, tartışıldı ve örneklendirildi.
6
Türkiye'de KOBİ’lere destek veren kuruluşlar Türkiye'de KOBİ'lerle ilgili sayısal veri analizi yapıldı. Diğer destek ve hibe veren kurum ve kuruluşlar anlatıldı. Startup destek programları anlatıldı.
7
Hızlandırma Programları, Kuluçka Merkezleri, Teknoloji Transfer Ofisleri, KOSGEB destekleri takip ve hazırlık süreci anlatılarak, öğrencilere iş fikri bulma ödevi verildi.
8
İş fikri bulan öğrenciler fikirlerini sınıf ortamında anlattı diğer katılımcılarla birlikte ugulanabilirliği tartışıldı.
9
İş fikri bulan öğrenciler fikirlerini sınıf ortamında anlattı diğer katılımcılarla birlikte ugulanabilirliği tartışıldı.
10
İş planı ve bölümleri anlatıldı, KOSGEB örnek iş planı uygulamalı olarak hazırlandı, KOSGEB başvuru dosyası ve ekleri anlatılarak Online Başvuru Süreci sistem üzerinden gösterildi.
11
Öğrenciler bireysel veya grup olarak buldukları iş fikrini KOSGEB iş planına uygun olarak hazırlamaları için atölye çalışması yapıldı.
12
Öğrenciler bireysel veya grup olarak buldukları iş fikrini KOSGEB iş planına uygun olarak hazırlamaları için atölye çalışması yapıldı.
13
Öğrenciler bireysel veya grup olarak buldukları iş fikrini KOSGEB iş planına uygun olarak hazırlamaları için atölye çalışması yapıldı.
14
Hazırlanan İş Planları kontrol edildi, öğrenciler iş planını ve iş fikrini sınıf ortamında sundu. İş planını ve eklerini dönem sonu ödevi olarak hazırladı.
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
2
6
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
2
4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
2
4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
3
1
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Ara Sınav 1
1
1
Ödev 1
1
1
Final
2
1
Ders İş Yükü:
77
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,02
Program Çıktıları
1
Muhasebe ve finansın temellerini oluşturan kavram ve kuramları bilir.
2
Muhasebe ve denetim süreçleri ile ilgili bilgi ve becerilere sahiptir.
3
Finansal yönetim süreçleri ile ilgili bilgi ve becerilere sahiptir.
4
Muhasebe ve finans uygulamalarına ait bilgisayar programlarını kullanır.
5
Bilişim teknolojilerindeki gelişmeler ve dijital uygulamalar hakkında temel bilgiye sahiptir.
6
İş yaşamında iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve problem çözebilme yeteneğine sahiptir
7
Alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik bilgileri takip ederek, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirir.
8
Toplumsal sosyal sorumluluk bilinci ile sürdürülebilirlik konularında bilgiye sahiptir.
9
İş hayatında evrensel, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahiptir.
10
Muhasebe ve finans alanlarında karar alma ve süreçleri bağımsız olarak yürütme bilgi ve becerisine sahiptir.
11
Bir yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
12
Takım çalışmasına yatkın, inovatif, analitik ve eleştirel düşünme becerisine sahiptir.
13
Alanı ile ilgili edindiği bilgileri etkili iletişim yeteneği ile sözlü, yazılı ve görsel olarak ifade eder.
14
İşletme faaliyetlerine liderlik ve yönetsel becerilerle katkı sağlar.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
İşletmenin fonksiyonlarını, işletme türlerini ve yasal yapılarını tanır, iş kurma süreçlerine hakim olur.
4
-
4
-
-
-
3
-
4
5
4
-
-
5
İşletmelere sağlanan destek, hibe ve teşvikler konusunda bilgi sahibi olup, gerekli süreci yöneterek destek alabilir.
4
-
4
-
-
-
3
-
4
5
4
-
-
5
Toplumun istek ve ihtiyaçlarını analiz eder, gerekli ve ihtiyaç olan alanda iş fikrini hayata geçirir.
4
-
4
-
-
-
3
-
4
5
4
-
-
5
Öğrenci girişimcilik kavramını ve girişimcinin taşıması gereken özellikleri anlar ve risk yönetimi yapabilir.
4
-
4
-
-
-
3
-
4
5
4
-
-
5
Ortalama Değer
4
-
4
-
-
-
3
-
4
5
4
-
-
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/376663