PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM REHBERLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Rehberlik Uygulamaları
REH310
6
2 + 1
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Turizm Rehberliği -
Lisans
(Örgün)
Amaç
Bu dersin amacı Turizm Rehberliği öğrencilerinin teorik olarak aldıkları bilgileri sahaya inerek uygulamalarını sağlamaktır.
Ders İçeriği
Bu ders kapsamında, Turizm Rehberliği öğrencilerinin gruplar halinde belirlenen turistik alanlarda rehberlik uygulaması yapmaları sağlanacaktır. Bu sayede teorik derslerde edindikleri bilgileri kullanma fırsatı bulacaklardır.
Hafta
Konu
1
Tur Yönetimi -1
2
Tur Yönetimi -2
3
Tur Yönetimi -3
4
Tur Yönetimi -4
5
Hikaye Anlatıcılığı-1
6
Hikaye Anlatıcılığı-2
7
Ara sınav
8
Rehberlik Uygulamaları-1
9
Sürdürülebilir Turizm Yaklaşımıyla Turist Rehberlerinin Sorumlu Davranışları-1
10
Sürdürülebilir Turizm Yaklaşımıyla Turist Rehberlerinin Sorumlu Davranışları-2
11
Sürdürülebilir Turizm Yaklaşımıyla Turist Rehberlerinin Sorumlu Davranışları-3
12
Rehberlik Uygulamaları-2
13
Rehberlik Uygulamaları-3
14
Turlarda Rehber Davranışları
15
Rehberlik Uygulamaları-4
16
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
3
Türkiye'nin arkeolojik, tarihi, coğrafi, kültürel ve sosyolojik değerlerini algılayabilir ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirebilir.
4
En az bir yabancı bir dilde kendini ifade edebilir ve öğrenilen bilgileri meslek içerisinde kullanabilir.
5
İşletme, işletme yönetimi, liderlik, iktisat, bilgi-işlem teknolojileri, psikoloji ve sosyoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında sistemli bilgi sahibi olur ve bilgilerini turizm rehberliği mesleğinde uygulayabilir.
6
Alternatif turizm türlerine hakim olarak turist rehberliği mesleki bilgilerini bu yöne aktabilir.
7
Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinir ve bu konularda farkındalık yaratabilir.
8
Türkiye’nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini oluşturur ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilir.
9
Grup ve insan davranışı konusunda bilgi sahibi olup etkili iletişim tekniklerini kullanarak bir turu planlar, uygular ve denetler.
10
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilir.
11
Farklı kültür ve coğrafyaların yaşayan veya yaşamayan dinsel düşüncelerini anlar, yorumlar ve ilişki kurabilir.
12
İngilizce dışındaki bir başka yabancı dilde temel düzeyde okuma, yazma, anlama ve konuşma becerilerini meslek içerisinde kullanabilir.
13
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
14
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Turistik bir yerin tarihi, mimari, doğal güzellikleri vb. özelliklerini ayrıntılı bir şekilde açıklar.
2
2
5
1
5
5
5
5
5
5
5
1
1
3
Turistlerle etkili bir şekilde iletişim kurar.
1
4
5
1
3
2
3
1
5
2
2
1
1
5
Turist grubuna hitap etme yeteneği gelişir.
1
4
2
1
3
3
4
5
5
1
4
1
1
5
Turist grubunu etkili bir şekilde yönetir.
1
1
5
1
4
4
4
5
5
3
4
1
1
4
Karşılaştığı sorunlara kısa sürede çözüm geliştirir.
1
4
3
1
4
4
2
5
5
4
4
1
1
5
Turistik bir yerin tarihi, mimari, doğal güzellikleri vb. özelliklerini ayrıntılı bir şekilde açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Turistlerle etkili bir şekilde iletişim kurar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Turist grubuna hitap etme yeteneği gelişir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Turist grubunu etkili bir şekilde yönetir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Karşılaştığı sorunlara kısa sürede çözüm geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
0,6
1,5
2
0,5
1,9
1,8
1,8
2,1
2,5
1,5
1,9
0,5
0,5
2,2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/376752