PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM REHBERLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Şikâyet Yönetimi
REH323
6
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm Rehberliği -
Lisans
(Örgün)
Amaç
Rehber adayı öğrencilerimizin ileride turlarındaki memnuniyet düzeyini arttırmak, müşteri ilişkilerini güçlendirmektir.
Ders İçeriği
Müşteri İlişkileri Yönetimi: Tanımı, kapsamı, önemi, Müşteri kavramı, Müşteri ile iletişim kurma, Seyahat ve konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri, Hizmet ve kalite kavramları, Müşteri tatmini ve sadakati, Müşteri sadakat programları Müşteri için değer yaratma Seyahat ve Konaklama İşletmelerinde Şikayet Yönetimi Şikayet kavramı Şikayet yönetimi süreci Şikayet yönetimi süreci Turizm sektöründe online tüketici davranışları Turizmde online yorum ve şikayet sitelerinin önemi
Hafta
Konu
1
Müşteri İlişkileri Yönetimi: Tanımı, kapsamı, önemi
2
Müşteri kavramı
3
Müşteri ile iletişim kurma
4
Seyahat ve konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri
5
Hizmet ve kalite kavramları
6
Müşteri tatmini ve sadakati
7
Müşteri sadakat programları
8
Müşteri için değer yaratma
9
Seyahat ve Konaklama İşletmelerinde Şikayet Yönetimi
10
Şikayet kavramı
11
Şikayet yönetimi süreci
12
Şikayet yönetimi süreci
13
Turizm sektöründe online tüketici davranışları
14
Turizmde online yorum ve şikayet sitelerinin önemi
Program Çıktıları
1
Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
3
Türkiye'nin arkeolojik, tarihi, coğrafi, kültürel ve sosyolojik değerlerini algılayabilir ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirebilir.
4
En az bir yabancı bir dilde kendini ifade edebilir ve öğrenilen bilgileri meslek içerisinde kullanabilir.
5
İşletme, işletme yönetimi, liderlik, iktisat, bilgi-işlem teknolojileri, psikoloji ve sosyoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında sistemli bilgi sahibi olur ve bilgilerini turizm rehberliği mesleğinde uygulayabilir.
6
Alternatif turizm türlerine hakim olarak turist rehberliği mesleki bilgilerini bu yöne aktabilir.
7
Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinir ve bu konularda farkındalık yaratabilir.
8
Türkiye’nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini oluşturur ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilir.
9
Grup ve insan davranışı konusunda bilgi sahibi olup etkili iletişim tekniklerini kullanarak bir turu planlar, uygular ve denetler.
10
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilir.
11
Farklı kültür ve coğrafyaların yaşayan veya yaşamayan dinsel düşüncelerini anlar, yorumlar ve ilişki kurabilir.
12
İngilizce dışındaki bir başka yabancı dilde temel düzeyde okuma, yazma, anlama ve konuşma becerilerini meslek içerisinde kullanabilir.
13
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
14
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Şikayetleri etkili bir şekilde yönetme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Müşteri ilişkilerini güçlendirme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Müşteri şikayetlerini anlama
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İyileşme fırsatlarını belirleme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/376796