PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM REHBERLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Topluma Hizmet Uygulamaları
REH326
6
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm Rehberliği -
Lisans
(Türkçe)
Amaç
Topluma fayda sağlayacak hizmetleri tanımak, bu faaliyetlerde yer almak sosyalleşmek
Ders İçeriği
Toplumsal konuları ele alarak, en az dört etkinliğe katılmak
Hafta
Konu
1
Topluma hizmet uygulamalarını tanımlamak
2
Topluma hizmet veren kurumlanın faaliyet alanları tanıtma
3
Toplumsal hizmet veren dernek ve STK'ların anlatılması
4
Öğrencilerin topluma hizmet uygulama projeleri geliştirmesi
7
Öğrencilerin geliştirdikleri projelerin uygulanabileceklerin seçilmesi
8
Seçilen projelerin planlanması
9
Seçilen projelerin resmi izinlerinin alınması
10
Uygun olan projelerin uygulanması (Yaşlı kişilere ev işlerinde yardım)
11
Uygun olan projelerin uygulanması (Üniversite öğrencilerine yemek)
12
Uygun olan projelerin uygulanması (İlçede bulunan bir okula yardım)
13
Uygun olan projelerin uygulanması (sokak çocuklarına etkinlik)
14
Projelerin değerlendirilmesi
Program Çıktıları
1
Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
3
Türkiye'nin arkeolojik, tarihi, coğrafi, kültürel ve sosyolojik değerlerini algılayabilir ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirebilir.
4
En az bir yabancı bir dilde kendini ifade edebilir ve öğrenilen bilgileri meslek içerisinde kullanabilir.
5
İşletme, işletme yönetimi, liderlik, iktisat, bilgi-işlem teknolojileri, psikoloji ve sosyoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında sistemli bilgi sahibi olur ve bilgilerini turizm rehberliği mesleğinde uygulayabilir.
6
Alternatif turizm türlerine hakim olarak turist rehberliği mesleki bilgilerini bu yöne aktabilir.
7
Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinir ve bu konularda farkındalık yaratabilir.
8
Türkiye’nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini oluşturur ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilir.
9
Grup ve insan davranışı konusunda bilgi sahibi olup etkili iletişim tekniklerini kullanarak bir turu planlar, uygular ve denetler.
10
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilir.
11
Farklı kültür ve coğrafyaların yaşayan veya yaşamayan dinsel düşüncelerini anlar, yorumlar ve ilişki kurabilir.
12
İngilizce dışındaki bir başka yabancı dilde temel düzeyde okuma, yazma, anlama ve konuşma becerilerini meslek içerisinde kullanabilir.
13
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
14
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
toplumsal ihtiyaçları tespit etme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
sosyal davranış geliştirme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
gönüllü çalışmayı öğrenme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
çevreye karşı duyarlı olma
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ekip çalışmasını öğrenme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/376804