PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM REHBERLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
II. Yabancı Dil IV (Almanca IV)
REH344
6
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm Rehberliği -
Lisans
(Örgün sınıfta ders)
Amaç
II. Yabancı dil Almanca öğretimi IV.
Ders İçeriği
II. yabancı dil Almanca öğretimi IV.
Hafta
Konu
1
Giriş, ders içeriği, kaynak, ders
2
resmi ve günlük zaman dilimleri-saat, geçmiş zaman
3
Ünlüler, doğum tarihi, künye bilgileri, form doldurma
4
Tatil-rezervasyon-şikayet- telefon görüşmesi ile
5
mektup yazmak-tatil, hobiler, hava durumu, arkadaşlar hakkında, davetiye yazmak
6
bölünebilir fiiler, cümle yapısı, perfekt ""haben ve "sein" fiileri ile
7
konu tekrarı
8
ara sınavı
9
etkinlik, buluşma, lokantada dialog, Præpositionen im Dativ, yol tarifi, davetiye
10
özel günler, etkinlik-organizasyon hazırlamak, deklination
11
yönergeler, modal fiiller, cümle yapısı, sağlık hakkında
12
Komparation, Infinitiv mit zu, Höfliche Rede Konjunktiv II
13
Nebensatz mit Fragewort, Adverbien, Rezepte
14
konu tekrarı
15
Final sınavı
Program Çıktıları
1
Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
3
Türkiye'nin arkeolojik, tarihi, coğrafi, kültürel ve sosyolojik değerlerini algılayabilir ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirebilir.
4
En az bir yabancı bir dilde kendini ifade edebilir ve öğrenilen bilgileri meslek içerisinde kullanabilir.
5
İşletme, işletme yönetimi, liderlik, iktisat, bilgi-işlem teknolojileri, psikoloji ve sosyoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında sistemli bilgi sahibi olur ve bilgilerini turizm rehberliği mesleğinde uygulayabilir.
6
Alternatif turizm türlerine hakim olarak turist rehberliği mesleki bilgilerini bu yöne aktabilir.
7
Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinir ve bu konularda farkındalık yaratabilir.
8
Türkiye’nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini oluşturur ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilir.
9
Grup ve insan davranışı konusunda bilgi sahibi olup etkili iletişim tekniklerini kullanarak bir turu planlar, uygular ve denetler.
10
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilir.
11
Farklı kültür ve coğrafyaların yaşayan veya yaşamayan dinsel düşüncelerini anlar, yorumlar ve ilişki kurabilir.
12
İngilizce dışındaki bir başka yabancı dilde temel düzeyde okuma, yazma, anlama ve konuşma becerilerini meslek içerisinde kullanabilir.
13
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
14
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Deutsch als Fremdsprache A 1.2. verstehen, Wortschatz A 1.2.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Deutsch als Fremdsprache A 1.2.. + Grammatik, Present Perfekt, Konjunktiv II., Passiv, Adjektive. A 2.1.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
alltägliche-formelle-informelle Sprachfähigkeiten
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kommunikation A 1.2.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aussprache - Intonation
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/376825