PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Turizm Pazarlaması
TRZ305
5
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Turizm İşletmeciliği -
Lisans
(Yüz yüze, örgün.)
Amaç
Temel pazarlama bilgilerini kullanarak, bu bilgilerin turizm sektörüne uyarlanması ve turizm sektöründe faaliyet gösteren çeşitli işletmelerin ürün veya hizmetlerini kullanıcılarına ulaştırma yollarının kavranması.
Ders İçeriği
Hizmet pazarlaması, turizm pazarlaması, turistik ürün, fiyatlandırma, dağıtım, tutundurma, insan, fiziksel çevre, süreç.
Ders Veren
Samet KARAHAN
Hafta
Konu
1
Pazarlama Kavramına Giriş
2
Hizmet Pazarlaması
3
Turizm Pazarlaması Kavramları
4
Turizm Pazarlama Çevresi
5
Turizm Pazarı ve Özellikleri
6
Turizmde Satın Alma Davranışları
7
Turizmde Pazar Bölümlendirme
8
Turizmde Hedef Pazar ve Konumlandırma
9
Turizm Pazarlamasında Ürün
10
Turizm Pazarlamasında Fiyat
11
Turizm Pazarlamasında Dağıtım
12
Turizm Pazarlamasında Tutundurma
13
Turizmde İnsan, Fiziksel Çevre ve Süreç
14
Dönem Değerlendirmesi
Program Çıktıları
1
Yabancı dilde temel düzeyde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri göstererek meslektaşları ve misafirlerle iletişim kurar.
2
Farklı kültürlerden insanlarla etkili iletişim kurar.
3
Araştırma yaparak proje önerisi üretir.
4
Alanıyla ilgili edindiği teorik ve pratik deneyimle; bilgiye ulaşma, analiz, sentez ve yorumlama, sorunlara çözüm üretme süreçlerini yönetir.
5
Alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini, yazılımları ve araç-gereçleri kullanır.
6
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve etik ilkeleri temel düzeyde anlatır.
7
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve mesleki donanımını sürekli geliştirir.
8
Turizm sektörünün gerektirdiği kişisel bakım (temizlik, giyim, görünüm), hijyen ve sanitasyon kurallarını uygular.
9
Turizm alanındaki başlıca kuramları, olguları, kavramları ve ilkeleri anlatır.
10
Sorumluluk alarak ekip halinde veya bağımsız olarak çalıştığını gösterir.
11
Birleşmiş Milletler Sürdürebilir Kalkınma Amaçlarından (BM SKA) en az birini açıklar.
12
Turizm işletmeciliği ile ilgili kavramları, kuramları, ilkeleri ve olguları kapsamlı olarak açıklar.
13
Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini ana hatlarıyla belirtir.
14
Dünyadaki ve Türkiye’deki turistik değerleri turizm arzı ve talebi açısından değerlendirir.
15
Yönetim alanındaki kuramları ve uygulamaları turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb.) etkin bir şekilde yönetmek için kullanır.
16
Türkiye ve dünya ekonomisi ile turizmindeki gelişmeleri izleyerek geleceğe ilişkin tahminde bulunur.
17
Turizm işletmelerinde hizmet süreçlerini konuk memnuniyetini sağlayacak şekilde yönetir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
PÇ 17
Turizm pazarlama karması elemanlarını ayırt edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Turizm pazarlaması terimlerini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel pazarlama kavram ve terimlerini tanımlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlamanın önemini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hizmet pazarlaması kavramlarını açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/376907