PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tüketici Davranışları
TRZ319
5
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm İşletmeciliği -
Lisans
(Formal eğitim, yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, öğrencilerin tüketici davranışlarını ve tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik ve sosyo-kültürel faktörleri anlamalarına yardımcı olmaktır.
Ders İçeriği
Genel tüketici davranış modeli, davranışı etkileyen psikolojik ve sosyo-kültürel etkiler ve tüketici satın alma karar sürecini kapsamaktadır.
Ders Veren
Merve DOĞAN
Hafta
Konu
1
Tüketici Davranışına Giriş
2
Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri
3
Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi
4
Öğrenme ve Bellek
5
Motivasyon ve İlgilenim
6
Algılama
7
Ara Sınav
8
Tutum ve Tutum Değişimi
9
Kişilik
10
Değerler ve Yaşam Biçimi
11
Danışma Grubu
12
Sosyal Sınıf ve Kültür
13
Tüketici Satın Alma Süreci
14
Genel Değerlendirme
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
5
10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
3
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
1
3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
1
4
Ara Sınav 1
2
1
Ödev 1
2
1
Final
2
1
Ders İş Yükü:
76
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
2,98
Program Çıktıları
1
Yabancı dilde temel düzeyde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri göstererek meslektaşları ve misafirlerle iletişim kurar.
2
Farklı kültürlerden insanlarla etkili iletişim kurar.
3
Araştırma yaparak proje önerisi üretir.
4
Alanıyla ilgili edindiği teorik ve pratik deneyimle; bilgiye ulaşma, analiz, sentez ve yorumlama, sorunlara çözüm üretme süreçlerini yönetir.
5
Alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini, yazılımları ve araç-gereçleri kullanır.
6
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve etik ilkeleri temel düzeyde anlatır.
7
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve mesleki donanımını sürekli geliştirir.
8
Turizm sektörünün gerektirdiği kişisel bakım (temizlik, giyim, görünüm), hijyen ve sanitasyon kurallarını uygular.
9
Turizm alanındaki başlıca kuramları, olguları, kavramları ve ilkeleri anlatır.
10
Sorumluluk alarak ekip halinde veya bağımsız olarak çalıştığını gösterir.
11
Birleşmiş Milletler Sürdürebilir Kalkınma Amaçlarından (BM SKA) en az birini açıklar.
12
Turizm işletmeciliği ile ilgili kavramları, kuramları, ilkeleri ve olguları kapsamlı olarak açıklar.
13
Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini ana hatlarıyla belirtir.
14
Dünyadaki ve Türkiye’deki turistik değerleri turizm arzı ve talebi açısından değerlendirir.
15
Yönetim alanındaki kuramları ve uygulamaları turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb.) etkin bir şekilde yönetmek için kullanır.
16
Türkiye ve dünya ekonomisi ile turizmindeki gelişmeleri izleyerek geleceğe ilişkin tahminde bulunur.
17
Turizm işletmelerinde hizmet süreçlerini konuk memnuniyetini sağlayacak şekilde yönetir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
PÇ 17
Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklama
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklama
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tüketici davranışları hakkında farklı modeller ve yaklaşımlar kurabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tüketicinin nasıl davrandığını anlamak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/376939