PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Roman Tahlilleri I
TDE313
5
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Türk Dili ve Edebiyatı -
Lisans
(Örgün, sözlü)
Amaç
Hikâye ve roman kavramlarını tanıtmak, bu türlerin tarihçelerini, gelişimlerini ve çeşitlerini anlatmak, hikâye ve roman inceleme yöntemlerini öğretmek, öğrencilerin hikâye ve roman tahlili yapabilmelerini sağlamak
Ders İçeriği
Hikâye ve roman türleri ile ilgili kuramsal bilgilerin verilmesi, öğrencilerin hikaye ve roman tahlili yapmaları
Hafta
Konu
1
Kelime ve kavram olarak hikâye
2
Kelime ve kavram olarak roman
3
Hikâye ve romanın unsurları (Olay örgüsü, şahıs kadrosu, zaman, mekân, bakış açısı ve anlatıcı)
4
Olay örgüsünün incelenmesi
5
Şahıs kadrosunun incelenmesi
6
Zamanın incelenmesi
7
Mekânın incelenmesi
8
Bakış açısı ve anlatıcının incelenmesi
9
Örnek hikâye incelemesi
10
Örnek hikâye incelemesi
11
Örnek roman incelemesi
12
Örnek roman incelemesi
13
Örnek roman incelemesi
14
Örnek roman incelemesi
Program Çıktıları
1
Türk edebiyatı ve edebiyat tarihi, Türk lehçeleri-alfabeleri Türkiye Türkçesi, Osmanlı Türkçesi, Eski Anadolu Türkçesi ve yazılı (Eski ve Yeni Türk Edebiyatı) ve sözlü (anonim edebiyat, âşık edebiyatı, tekke tasavvuf edebiyatı) edebi geleneklerle ilgili ileri düzeyde, güncel teorik ve uygulamalı bilgilerine sahiptir.
2
Disiplinler arası bir farkındalıkla alanıyla ilgili akademik araştırmalar gerçekleştirir.
3
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerini, araştırma metotlarını, bilgi ve teorilerini; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında uygular
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri olan düşünceye/yaklaşıma/ürüne dönüştürülmesi hususunda sorumluluk alır.
6
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
7
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir
8
Eğitimi boyunca edindiği bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye yönelik bir motivasyon ve tutum geliştirir.
9
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
10
Alan ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme, düşünceleri ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
12
Alanıyla ilgili yaptığı araştırmalarda bilgi ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
13
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
14
Türk kültürü, dili ve edebiyatıyla ilgili güncel problemlere bireysel çalışmalarıyla veya bir ekibin üyesi olarak çözümler üretir ve ürettiği çözümleri alan uzmanlarla paylaşır.
15
Eleştirel düşünme, akademik yazım ve sunum konularında temel becerilere sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Öğrenciler çeşitli dönemlerde Türk edebiyatının temel özeliklerini öğrenir, okuduğu örnek eserleri tahlil edebilir
5
5
5
3
4
5
4
-
4
4
-
-
-
5
5
Öğrenciler, çeşitli dönemlerde yazılan eserleri karşılaştırmalı bir yaklaşımla inceler ve değerlendirir
5
5
5
3
4
5
4
-
4
4
-
-
-
5
5
Öğrenciler, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade eder, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisi kazanır.
5
5
5
3
4
5
4
-
4
4
-
-
-
5
5
Mezunlar, disiplin kısmını/edebiyatı eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
5
5
5
3
4
5
4
-
4
4
-
-
-
5
5
Ortalama Değer
5
5
5
3
4
5
4
-
4
4
-
-
-
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/381218