PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Farsça I
TDE223
5
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Türk Dili ve Edebiyatı -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Farsça metinleri okuma ve yazmayı öğretmek. Farsça kelimeleri tanıtmak. Farsça cümle yapısını öğretmek. Farsça metinlerin Türkçe’ye Türkçe Metinlerin Farsça’ya çevrilmesi çalışmaları yapılacaktır. Ayrıca diyaloglara yer verilecektir.
Ders İçeriği
Farsça metinleri okuma ve yazmayı öğretmek. Farsça kelimeleri tanıtmak. Farsça cümle yapısını öğretmek. Farsça metinlerin Türkçe’ye Türkçe Metinlerin Farsça’ya çevrilmesi çalışmaları yapılacaktır. Ayrıca diyaloglara yer verilecektir.
Hafta
Konu
1
Zamirler: Şahıs zamirleri, Mülkiyet zamirleri
2
İşaret zamirleri
3
Sıfatlar, sıfatlarda derecelendirme
4
Niteleme sıfatları, Belirtme sıfatları
5
Fiiller: Basit fiiller
6
Fiiller: Birleşik fiiller
7
Zarflar ve bağlaçlar
8
Edatlar
9
Önek ve sonekler
10
Cümlenin öğeleri
11
Cümle çeşitleri: İsim ve fiil cümleleri
12
Basit ve birleşik cümleler
13
Farsça metinlerden seçilmiş örnekler
14
Farsça metinlerden seçilmiş örnekle
Program Çıktıları
1
Türk edebiyatı ve edebiyat tarihi, Türk lehçeleri-alfabeleri Türkiye Türkçesi, Osmanlı Türkçesi, Eski Anadolu Türkçesi ve yazılı (Eski ve Yeni Türk Edebiyatı) ve sözlü (anonim edebiyat, âşık edebiyatı, tekke tasavvuf edebiyatı) edebi geleneklerle ilgili ileri düzeyde, güncel teorik ve uygulamalı bilgilerine sahiptir.
2
Disiplinler arası bir farkındalıkla alanıyla ilgili akademik araştırmalar gerçekleştirir.
3
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerini, araştırma metotlarını, bilgi ve teorilerini; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında uygular
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri olan düşünceye/yaklaşıma/ürüne dönüştürülmesi hususunda sorumluluk alır.
6
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
7
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir
8
Eğitimi boyunca edindiği bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye yönelik bir motivasyon ve tutum geliştirir.
9
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
10
Alan ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme, düşünceleri ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
12
Alanıyla ilgili yaptığı araştırmalarda bilgi ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
13
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
14
Türk kültürü, dili ve edebiyatıyla ilgili güncel problemlere bireysel çalışmalarıyla veya bir ekibin üyesi olarak çözümler üretir ve ürettiği çözümleri alan uzmanlarla paylaşır.
15
Eleştirel düşünme, akademik yazım ve sunum konularında temel becerilere sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Farsça metinleri okuma ve yazmayı öğrenir.
4
5
-
-
3
4
4
4
-
-
-
4
4
3
4
Farsça kelimeleri tanır.
3
5
-
-
3
3
4
4
-
-
-
3
4
3
5
Farsça kelime çeşitlerini öğrenir.
4
5
-
-
3
4
4
3
-
-
-
4
4
3
4
Basit Farsça metinleri okur ve anlar.
4
5
-
-
3
4
4
4
-
-
-
3
5
3
4
Basit Farsça cümleler kurar
4
5
-
-
3
3
4
4
-
-
-
3
5
3
4
Ortalama Değer
3,8
5
-
-
3
3,6
4
3,8
-
-
-
3,4
4,4
3
4,2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/381223