PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kültürel Miras Araştırmaları
TDE340
6
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Türk Dili ve Edebiyatı -
Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, genel anlamda kültürel miras özelde ise somut olmayan kültürel miras kavramının kökeni, ortaya çıkışı, somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi ve korunması; somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi, korunması ve yönetimi hususlarındaki meseleleri ele almaktır.
Ders İçeriği
Somut ve somut olmayan kültürel mirasın öğeleri, uygulama biçimleri ve koruma yaklaşımları
Hafta
Konu
1
Somut ve Somut Olmayan Kültürel Miras tanımları
2
Somut ve Somut Olmayan Kültürel Mirasla ilgili temel kavramlar
3
Bütünleşik koruma yöntemleri
4
UNESCO Dünya Somut Olmayan Miras Temsili Listesi
5
Somut olmayan kültürel miras kavramının kökeni, ortaya çıkışı ve temel tartışmalar
6
Somut olmayan kültürel miras kavramının kökeni, ortaya çıkışı ve temel tartışmalar
7
Konuyla ilgili ulusal ve uluslararası ölçekte ilgili yasal düzenlenmeler
8
Somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi ve korunması
9
Somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi ve korunması
10
Somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi, korunması ve yönetimi konularında güncel yaklaşımlar ve uygulama örnekleri
11
UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi, süreç ve uygulamalar
12
Somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi, korunması ve yönetimi konularında güncel yaklaşımlar ve uygulama örnekleri
13
Somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi, korunması ve yönetimi konularında güncel yaklaşımlar ve uygulama örnekleri
14
Genel değerlendirmeler
Program Çıktıları
1
Türk edebiyatı ve edebiyat tarihi, Türk lehçeleri-alfabeleri Türkiye Türkçesi, Osmanlı Türkçesi, Eski Anadolu Türkçesi ve yazılı (Eski ve Yeni Türk Edebiyatı) ve sözlü (anonim edebiyat, âşık edebiyatı, tekke tasavvuf edebiyatı) edebi geleneklerle ilgili ileri düzeyde, güncel teorik ve uygulamalı bilgilerine sahiptir.
2
Disiplinler arası bir farkındalıkla alanıyla ilgili akademik araştırmalar gerçekleştirir.
3
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerini, araştırma metotlarını, bilgi ve teorilerini; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında uygular
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri olan düşünceye/yaklaşıma/ürüne dönüştürülmesi hususunda sorumluluk alır.
6
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
7
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir
8
Eğitimi boyunca edindiği bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye yönelik bir motivasyon ve tutum geliştirir.
9
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
10
Alan ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme, düşünceleri ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
12
Alanıyla ilgili yaptığı araştırmalarda bilgi ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
13
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
14
Türk kültürü, dili ve edebiyatıyla ilgili güncel problemlere bireysel çalışmalarıyla veya bir ekibin üyesi olarak çözümler üretir ve ürettiği çözümleri alan uzmanlarla paylaşır.
15
Eleştirel düşünme, akademik yazım ve sunum konularında temel becerilere sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Somut olmayan miras ve korunmasıyla ilişkili terminolojiye ve temel kavramsal bilgiye sahip olur.
-
-
-
-
4
5
-
-
-
-
3
5
-
-
-
Somut olmayan mirasın ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
-
-
-
-
-
5
-
4
3
4
-
4
-
-
-
Somut olmayan miras ve korunmasına dair kuramsal ve uygulamalı çalışmaları hakkında bilgi birikimine sahip olur.
-
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Somut olmayan mirasa yönelik tehditleri farkında olur ve önlemler alabilir.
-
-
-
3
-
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Somut olmayan mirasın korunmasıyla ilgili sorunları tespit edebilir, tanımlayabilir ve çözüm önerileri geliştirebilir.
2
-
-
3
-
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
0,4
-
-
1,2
0,8
5
-
0,8
0,6
0,8
0,6
1,8
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/381254