PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TARİH
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sanat Tarihi II
TAR356
6
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tarih -
Lisans
(yüz yüze)
Amaç
İlk dönemdeki öğrenmelere devam ederek, Türk İslam medeniyetinde müstesna yere sahip olan Uygur, Selçuklu ve Osmanlı sanatına dair örneklerden yola çıkarak bilgi sunmak.
Ders İçeriği
Kubbe tipi mimari, kervansaray, cami, medrese, şifahane, su yolları, minare, çadır tipi mimari.
Hafta
Konu
1
Orta Asya Türk kültürünün temel özellikleri ile tanıtılması
2
Temel özellikleri ile Anadolu öncesi Türk sanatı
3
Uygur sanatının genel özelliklerinin değerlendirilmesi(mimari, heykel, resim)
4
Erken İslam sanatının doğuşu ve özellikleri
5
Emevi ve Abbasi sanatlarının genel özellikleri, seçili örnekler
6
İlk Türk İslam mimari örnekleri, Selçuklu devletinin siyasi ve toplumsal yapısı ile sanatlarının temel özellikleri, seçili örnekler
7
Anadolu Selçuklu mimarisi ve işlevlerine göre mimari yapıların gruplandırılması
8
vize sınavı
9
Selçuklu cami ve mescitlerinin mimari ve bezeme özellikleri, seçili örnekler
10
Selçuklu medrese ve şifahanelerinin(dar’üş-şifa) mimari ve bezeme özellikleri, seçili örnekler
10
Osmanlı medrese ve şifahanelerinin(dar’üş-şifa) mimari ve bezeme özellikleri, seçili örnekler
11
Osmanlı kervansaray ve mezar yapılarının(türbe, kümbet) mimari ve bezeme özellikleri, seçili örnekler
12
Osmanlı çini ve seramik sanatı, çini sanatında kullanılan motiflerin özellikleri, seçili örnekler
13
Osmanlı sanatı minyatür, kitap sanatı genel özellikleri, seçili örnekler
14
Osmanlı sanatı taş işçiliği ve maden sanatı genel özellikler
Program Çıktıları
1
Tarihsel olayları bilimsel yöntemlerle inceleme, yorumlama ve analiz etme becerisi kazanır.
2
Birincil ve ikincil kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3
Ulusal tarih bilgisini evrensel tarih perspektifiyle ilişkilendirir.
4
Kültürel mirasın korunması ve toplumla paylaşılması konusunda duyarlılık gösterir.
5
Tarih disiplininde akademik araştırma yapma, rapor hazırlama ve bilimsel yazı yazma becerisi kazanır.
6
Farklı dönem ve medeniyetleri karşılaştırarak tarihsel süreçleri çok boyutlu değerlendirir.
7
Yabancı dil ve dijital araçları kullanarak tarih alanında bilgiye erişir ve paylaşır.
8
Tarihsel bilgi ve birikimini eğitim, kültür, arşiv ve medya gibi alanlarda uygulayabilir.
9
Eleştirel düşünme, problem çözme ve bağımsız karar verme becerisi geliştirir.
10
Etik değerlere bağlı, toplumsal sorumluluk bilinci yüksek, mesleki ve akademik dürüstlüğe sahip bireyler yetiştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Türk Sanatını dönemsel ve bölgesel üslup farklıları açsından inceleyerek değerlendirebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Başlangıcından Büyük Selçuklu dönemi sonuna kadar Türk Sanatını ve sanat eserlerini tarihsel ve bölgesel olarak ayırt ederek açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Başlangıcından Osmanlı dönemi sonuna kadar Türk Sanatını ve sanat eserlerini tarihsel ve bölgesel olarak ayırt ederek açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türk Sanatının oluşum ve gelişim süreçlerini neden sonuç ilişkisi içerisinde inceleyerek açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türk Mimarisinde yapı tipleri ve plan tiplerinin oluşum ve değişim özelliklerini örnekler üzerinde tartışır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382042