PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TARİH
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pedagojik Formasyon)
PFE301
5
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tarih -
Lisans
(çevrimiçi)
Amaç
Bu dersin genel amacı, öğrencilerin program geliştirme, öğretim ilke ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, edindiği bilgiyi meslek hayatlarına uygulamaya dönük beceriler kazanmasıdır.
Ders İçeriği
Temel Kavramlar Öğretimin İlkeleri Öğrenme ve öğretme kuramları Öğretim modelleri/yaklaşımları Öğretim stratejileri Düşünme Becerileri Öğretim Yöntemleri Öğretim Teknikleri Tartışma Teknikleri Kavram Öğretim Teknikleri Bireysel Öğretim teknikleri Sınıf dışı öğretim teknikleri Grupla Öğretim Teknikleri Ders Planı Hazırlama
Ders Veren
Emre Burak GÜNGÖR
Hafta
Konu
1
Eğitimle ilgili temel kavramlar 1
2
Eğitimle ilgili temel kavramlar 2
3
Eğitim Programının Geliştirilmesi
4
Eğitim ve Öğretimin Planlanması
5
Eğitim ve Öğretimin Planlanması
6
Öğretim ilkeleri
7
Öğretim Stratejileri
8
Öğrenme ve öğretme yaklaşımları
9
Öğrenme ve öğretme yaklaşımları
10
Öğrenme ve öğretme yaklaşımları
11
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
12
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
1
7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
3
5
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
3
6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
İnceleme / Anket Çalışması
2
1
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
14
Ara Sınav 1
1
1
Ödev 1
1
1
Final
1
1
Ders İş Yükü:
101
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,96
Program Çıktıları
1
Türk tarihinin siyasi, sosyal ve kültürel süreçlerine hâkim olur.
2
Osmanlı tarihini kurumsal, iktisadi ve sosyal boyutlarıyla analiz eder.
3
Yerel ve küresel tarihi olayları karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
4
Tarih araştırma yöntemlerini ve kaynaklarını eleştirel bir bakışla kullanır.
5
Osmanlıca ve yabancı dil becerileriyle tarihsel araştırma yapar.
6
Disiplinler arası bir yaklaşımla çok boyutlu analizler yapar.
7
Milli Mücadele ve Cumhuriyet tarihine dair derinlemesine bilgi sahibidir.
8
Bilimsel etiğe uygun bağımsız bir araştırma yürütür ve tez yazar.
9
Öğretmenlik formasyonuna yönelik kuramsal bilgiyi uygular.
10
Tarihsel olguları eleştirel bir bakışla yazılı ve sözlü aktarır.
11
Yerel tarihten evrensele uzanan bir tarih bilinci ve miras duyarlılığı geliştirir.
12
Tarih araştırmalarında dijital okuryazarlık, bilgi teknolojileri ve çağdaş dijital kaynakları etkin biçimde kullanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Planlanan ve uygulanan öğretimi öğretim ilkelerine göre değerlendirebilme.
2
2
1
1
3
2
1
3
5
5
-
-
Öğretim ilkeleri ilgili kavramları açıklayabilme.
2
2
1
1
3
2
1
3
5
5
-
-
Etkili öğretimi sağlayıcı orijinal etkinlikler düzenleyebilme.
2
2
1
1
3
2
1
3
5
5
-
-
Öğretim ile ilgili ilkeleri yorumlayabilme.
2
2
1
1
3
2
1
3
5
5
-
-
Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili kavramların bilgisine sahip olur
2
2
1
1
3
2
1
3
5
5
-
-
Ortalama Değer
2
2
1
1
3
2
1
3
5
5
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382079