PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
COĞRAFYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Toprak Coğrafyası
COĞ303
5
3 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Coğrafya -
Lisans
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Çevrenin doğal ve beşeri koşullarıyla tarımsal üretim arasındaki ilgiyi kurmak
Ders İçeriği
Tarım ve Tarım Coğrafyası, Ekonomik etkinliklerin tarihsel gelişimine bakış, Tarım tekniklerindeki gelişmeler, Tarımda doğal ve beşeri çevre koşulları, Tahıl tarımı, Endüstri bitkileri tarımı, Meyve yetiştiriciliği, Hayvancılık ve su ürünleri yetiştiriciliği, Ağaç türleri yetiştiriciliği konularının incelenmesi
Ders Veren
Serpil MENTEŞE
Hafta
Konu
1
Toprak Bilimine Giriş
2
Toprak Ana Materyali
3
Toprakların Oluşması: Fiziksel Ufalanma ve Kimyasal Ayrışma
4
Toprakların Oluşması: Oluşuma Etki Eden Faktörler
5
Toprakların Fiziksel Özellikleri
6
Toprak ve Su
7
Toprakların Kimyasal Özellikleri
8
Toprakların Biyolojik Özellikleri
9
Ara sınav + Toprak PH
10
Toprak Organik Maddesi
11
Toprak Profili ve Horizonların Özellikleri
12
Toprakların Sınıflandırılması
13
Toprak Tipleri ve Coğrafi Dağılışı
14
Erozyon ve Toprak Koruma
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
2
14
Ara Sınav 1
1
1
Ödev 1
1
1
Final
1
1
Ders İş Yükü:
129
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,06
Program Çıktıları
1
Coğrafya alanında lisans düzeyde belirli bir konuda güçlü bir alt yapıya sahip olur
2
Bilgilerini gerek teorik coğrafya, gerekse coğrafyanın uygulandığı başka alanlarda kullanabilir donanımda olur
3
Coğrafya alanında veya coğrafyada kullanılan diğer alanlarda karşılaştığı problemlere çözümler üretebilir
4
Coğrafya uygulamaları için yeni teknikleri ve teknolojik araçları yetkinlikle kullanabilir
5
Disiplinler arası çalışmalar yapabilir
6
Eleştirel bakış açısına sahip olur
7
Yaşam boyu öğrenimin önemini kavramış ve kendini sürekli geliştirmeye açık olur
8
Bireysel sorumluluk alabilir
9
Zamanını iyi kullanmayı bilir
10
Etik değerlere bağlıdır
11
Sosyal ve kültürel farklılıklara saygılı, ayırımcılığın her türlüsüne karşıdır
12
Coğrafya ile ilgili farklı alanlardaki uzmanlarla işbirliği kurabilme becerisi kazanır
13
Karşıt görüşleri değerlendirebilme, standartlarla test edebilme becerisi kazanır
14
İlkeli olmayı öğrenir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Toprakların profil özelliklerini dikkate alarak eski ve yeni sistemde girecekleri ordoları ve bu ordoların bulunabileceği yerleri açıklamaya çalışır
5
5
5
4
4
5
4
4
4
4
4
4
4
4
Toprak profili açma yöntemini, incelenmesini ve oluşum aşamalarını öğrenir
5
4
4
4
4
5
5
4
5
5
5
5
5
5
Toprağı oluşturan faktörleri ve aralarındaki ilişkileri yorumlar
5
4
5
5
5
5
5
4
5
5
5
5
5
5
Toprakların fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklar
4
4
5
5
5
5
5
5
5
4
4
4
5
5
Ortalama Değer
4,75
4,25
4,75
4,5
4,5
5
4,75
4,25
4,75
4,5
4,5
4,5
4,75
4,75
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382319