PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
COĞRAFYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bölgesel Coğrafyanın İlkeleri
COĞ307
5
3 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Coğrafya -
Lisans
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Coğrafyanın asli öğesi olan bölge kavramının tüm ayrıntıları ile açıklanması ve farklı görüş açılarına göre bölge kavramının irdelenmesi ve bölge ile ilgili teorilerin kavratılması.
Ders İçeriği
Bölge kavramı, bölge ayırımın esasları, bölge ayrımında kullanılan kriterler, bölge çeşitlerinin açıklanması ve bölgeden uygulamada nasıl faydalanıldığı konularını içerir.
Ders Veren
Ayşe OKUYUCU
Hafta
Konu
1
Giriş: Dersin amacı, kapsamı, içeriği ve kaynaklar
2
Bölge kavramının tanımları ve tarihsel gelişimi
3
Bölgesel coğrafyanın tanımı ve gelişim süreci
4
Bölge Türleri: Homojen Bölge, Polarize Bölge, Plan Bölge
5
Planlı Dönemde Gerçekleştirilen Bölgesel Planlama Çalışmaları
6
Coğrafi bölgeler
7
İstatistiki Bölgeler (NUTS Bölgeleri)
8
Ara Sınav, Doğal Bölgeler 1
9
Doğal Bölgeler 2
10
Sosyo-kültürel Bölgeler
11
Ekonomik Faaliyetlere Göre Bölgeler
12
Ekonomik Büyüme/Kalkınma/ Bölgesel Kalkınma
13
Az gelişmiş bölgeler ve Bölgesel kalkınma ajanları (BKA)
14
Beş Yıllık Kalkınma Planları (BYKP)
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
10
Ara Sınav 1
25
1
Kısa Sınav 1
15
1
Final
60
1
Ders İş Yükü:
130
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,10
Program Çıktıları
1
Coğrafya alanında lisans düzeyde belirli bir konuda güçlü bir alt yapıya sahip olur
2
Bilgilerini gerek teorik coğrafya, gerekse coğrafyanın uygulandığı başka alanlarda kullanabilir donanımda olur
3
Coğrafya alanında veya coğrafyada kullanılan diğer alanlarda karşılaştığı problemlere çözümler üretebilir
4
Coğrafya uygulamaları için yeni teknikleri ve teknolojik araçları yetkinlikle kullanabilir
5
Disiplinler arası çalışmalar yapabilir
6
Eleştirel bakış açısına sahip olur
7
Yaşam boyu öğrenimin önemini kavramış ve kendini sürekli geliştirmeye açık olur
8
Bireysel sorumluluk alabilir
9
Zamanını iyi kullanmayı bilir
10
Etik değerlere bağlıdır
11
Sosyal ve kültürel farklılıklara saygılı, ayırımcılığın her türlüsüne karşıdır
12
Coğrafya ile ilgili farklı alanlardaki uzmanlarla işbirliği kurabilme becerisi kazanır
13
Karşıt görüşleri değerlendirebilme, standartlarla test edebilme becerisi kazanır
14
İlkeli olmayı öğrenir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Bölge araştırmalarında kullanılan yöntemleri karşılaştırır
5
4
4
4
5
4
5
5
5
5
5
5
4
5
Bölgenin belirlenmesi, sınırlarının belirlenmesini açıklar
5
5
5
5
5
4
4
5
4
5
4
5
4
4
Bölge araştırmalarının nasıl yapıldığını bilir
5
5
4
4
5
5
4
5
4
4
5
5
5
5
Bölgenin konuya, ölçüte, ölçeğe ve zamana göre değişkenliğini tartışır
4
4
5
5
4
5
4
5
5
4
4
4
5
4
Bölgesel farklılıkların planlama ve diğer uygulama alanlarında önemini ayırt eder
4
5
5
5
5
5
5
5
5
4
4
4
4
4
Bölge araştırmalarında kullanılan yöntemleri karşılaştırır
5
4
4
4
5
5
5
5
5
5
4
4
5
5
Bölgenin belirlenmesi, sınırlarının belirlenmesini açıklar
4
5
5
5
5
5
4
4
4
4
4
4
4
4
Bölge araştırmalarının nasıl yapıldığını bilir
5
5
5
4
4
5
5
4
5
5
5
5
5
5
Bölgenin konuya, ölçüte, ölçeğe ve zamana göre değişkenliğini tartışır
5
5
4
5
5
4
4
5
5
5
5
5
4
4
Bölgesel farklılıkların planlama ve diğer uygulama alanlarında önemini ayırt eder
4
5
5
5
5
5
4
5
4
5
5
5
5
5
Ortalama Değer
4,6
4,7
4,6
4,6
4,8
4,7
4,4
4,8
4,6
4,6
4,5
4,6
4,5
4,5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382320