PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
COĞRAFYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türkiye Fiziki Coğrafyası
COĞ309
5
3 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Coğrafya -
Lisans
(Yüzyüze eğitim )
Amaç
Türkiye’nin fiziki coğrafyası ile ilgili temel kavramları ve olguları kavratmak ve Türkiye’nin jeolojik yapısı, jeomorfolojik özellikleri, iklimi, bitki örtüsü, toprakları, akarsuları, gölleri ve zoocoğrafyası gibi fiziki coğrafya özelliklerini incelemektir.
Ders İçeriği
Türkiye’nin genel coğrafi konumu ve özellikleri; Türkiye’nin genel jeolojik yapısı; Türkiye’nin tektonik özellikleri; Türkiye’nin jeomorfolojik özellikleri; Türkiye’nin morfolojik birimleri; Türkiye’nin iklimi, Türkiye’nin hidrografik özellikleri, Türkiye'nin vejetasyon coğrafyası, Türkiye'nin zoocoğrafyası.
Ders Veren
Serpil MENTEŞE
Hafta
Konu
1
Türkiye’nin coğrafi konumu, önemi ve sonuçları.
2
Türkiye’nin genel jeolojik ve tektonik özellikleri.
3
Türkiye’de dağ oluşum hareketleri: Orojenik hareketler, horst ve graben sistemleri.
4
Türkiye’de epirojenik hareketler ve volkanizma.
5
Türkiye’nin plato sahaları, özellikleri, oluşumlarına göre platolarımız.
6
Türkiye ovaları
7
Türkiye iklimi: Genel özellikler
8
Türkiye'de etkili olan iklim tipleri
9
Ara Sınav + Türkiye’de iklim yerşekilleri ilişkileri.
10
Türkiye'nin Zoocoğrafyası
11
Türkiye’nin toprakları
12
Türkiye’nin tatlısu potansiyeli ve akarsular.
13
Türkiye’nin gölleri, denizleri ve sulak alanları.
14
Türkiye’nin bitki coğrafyası.
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
4
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
1
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
4
14
Ara Sınav 1
2
1
Ödev 1
1
1
Final
1
1
Ders İş Yükü:
144
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,65
Program Çıktıları
1
Coğrafya alanında lisans düzeyde belirli bir konuda güçlü bir alt yapıya sahip olur
2
Bilgilerini gerek teorik coğrafya, gerekse coğrafyanın uygulandığı başka alanlarda kullanabilir donanımda olur
3
Coğrafya alanında veya coğrafyada kullanılan diğer alanlarda karşılaştığı problemlere çözümler üretebilir
4
Coğrafya uygulamaları için yeni teknikleri ve teknolojik araçları yetkinlikle kullanabilir
5
Disiplinler arası çalışmalar yapabilir
6
Eleştirel bakış açısına sahip olur
7
Yaşam boyu öğrenimin önemini kavramış ve kendini sürekli geliştirmeye açık olur
8
Bireysel sorumluluk alabilir
9
Zamanını iyi kullanmayı bilir
10
Etik değerlere bağlıdır
11
Sosyal ve kültürel farklılıklara saygılı, ayırımcılığın her türlüsüne karşıdır
12
Coğrafya ile ilgili farklı alanlardaki uzmanlarla işbirliği kurabilme becerisi kazanır
13
Karşıt görüşleri değerlendirebilme, standartlarla test edebilme becerisi kazanır
14
İlkeli olmayı öğrenir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Türkiye karasını oluşturan tektonik olayları sistematik şekilde öğrenirler.
5
5
5
4
5
5
4
4
5
5
5
5
5
5
Doğal ortam – insan ilişkileri bakımından özel öneme sahip iklim özelliklerinin detaylandırılmış yönlerini,
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Anadolu’da ana yerşekilleri olan dağlar, plato ve ovaların nasıl oluştuğunu, dağılışlarını , bunların özelliklerini öğrenirler.
5
4
4
5
5
4
5
4
4
4
5
5
5
5
Ortalama Değer
4,67
4,67
4,67
4,67
5
4,67
4,67
4,33
4,67
4,67
5
5
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382321