PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
COĞRAFYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Suç Coğrafyası Çalışmaları
COĞ331
5
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya -
Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Suç coğrafyası, suç teorileri, suç mekan ilişkileri, suç coğrafyasında veri kaynakları, suç haritaları ve çalışmalarını inceleyip yapabilmek
Ders İçeriği
Suç kavramı, suç teorileri, suç-mekan ilişkileri, veri kaynakları, suç haritalarının yapımı ve analizi
Ders Veren
Erdal KARAKAŞ
Hafta
Konu
1
Suç tanımı, suç coğrafya ilişkisi
2
Suç tasnifi
3
Suç teorileri (bireysel teoriler)
4
Suç teorileri (psikolojik, biyolojik teoriler)
5
Suç teorileri (Sosyolojik teoriler)
6
Suça neden olan faktörler (ekonomik yapı, şehirleşme, eğitim vb)
7
ARA İMTİHAN
8
Suç mekan ilişkisi ve etkileyen faktörler
9
Suç veri kaynakları ve değerlendirilmesi
10
Suç ve suç haritaları
11
Suç haritaları ve harita tipleri
12
Suç haritalarının Analizleri 1
13
Suç haritalarının Analizleri 2
14
Genel değerlendirme
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
2
10
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
2
10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
2
14
Ara Sınav 1
2
1
Ödev 1
10
1
Kısa Sınav 1
3
1
Final
2
1
Ders İş Yükü:
113
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4,43
Program Çıktıları
1
Coğrafya alanında lisans düzeyde belirli bir konuda güçlü bir alt yapıya sahip olur
2
Bilgilerini gerek teorik coğrafya, gerekse coğrafyanın uygulandığı başka alanlarda kullanabilir donanımda olur
3
Coğrafya alanında veya coğrafyada kullanılan diğer alanlarda karşılaştığı problemlere çözümler üretebilir
4
Coğrafya uygulamaları için yeni teknikleri ve teknolojik araçları yetkinlikle kullanabilir
5
Disiplinler arası çalışmalar yapabilir
6
Eleştirel bakış açısına sahip olur
7
Yaşam boyu öğrenimin önemini kavramış ve kendini sürekli geliştirmeye açık olur
8
Bireysel sorumluluk alabilir
9
Zamanını iyi kullanmayı bilir
10
Etik değerlere bağlıdır
11
Sosyal ve kültürel farklılıklara saygılı, ayırımcılığın her türlüsüne karşıdır
12
Coğrafya ile ilgili farklı alanlardaki uzmanlarla işbirliği kurabilme becerisi kazanır
13
Karşıt görüşleri değerlendirebilme, standartlarla test edebilme becerisi kazanır
14
İlkeli olmayı öğrenir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Suç oluşum sürecini algılar ve aktarır.
5
5
5
5
4
5
4
5
4
5
4
5
4
5
Suç harita tiplerini ve özelliklerin veri kaynaklarını bilir.
4
3
5
5
4
4
5
5
5
4
3
4
4
5
Suç kavramını tanımlar.
5
4
3
3
4
4
4
4
5
3
5
4
4
4
Suç mekan kavramlarını analiz eder.
4
5
4
4
5
3
5
5
4
5
4
5
4
5
Suç arazi kullanım düzenini yorumlar .
4
5
3
4
5
4
4
5
3
5
5
5
4
4
Ortalama Değer
4,4
4,4
4
4,2
4,4
4
4,4
4,8
4,2
4,4
4,2
4,6
4
4,6
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382356