PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
COĞRAFYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pedagojik Formasyon)
PFE301
5
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya -
Lisans
(çevrimiçi)
Amaç
Bu dersin genel amacı, öğrencilerin program geliştirme, öğretim ilke ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, edindiği bilgiyi meslek hayatlarına uygulamaya dönük beceriler kazanmasıdır.
Ders İçeriği
Temel Kavramlar Öğretimin İlkeleri Öğrenme ve öğretme kuramları Öğretim modelleri/yaklaşımları Öğretim stratejileri Düşünme Becerileri Öğretim Yöntemleri Öğretim Teknikleri Tartışma Teknikleri Kavram Öğretim Teknikleri Bireysel Öğretim teknikleri Sınıf dışı öğretim teknikleri Grupla Öğretim Teknikleri Ders Planı Hazırlama
Ders Veren
Birkan GÜNEŞ
Hafta
Konu
1
Eğitimle ilgili temel kavramlar 1
2
Eğitimle ilgili temel kavramlar 2
3
Eğitim Programının Geliştirilmesi
4
Eğitim ve Öğretimin Planlanması
5
Eğitim ve Öğretimin Planlanması
6
Öğretim ilkeleri
7
Öğretim Stratejileri
8
Öğrenme ve öğretme yaklaşımları
9
Öğrenme ve öğretme yaklaşımları
10
Öğrenme ve öğretme yaklaşımları
11
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
12
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
2
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
5
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
1
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Ara Sınav 1
5
1
Ödev 1
5
1
Final
10
1
Ders İş Yükü:
95
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,73
Program Çıktıları
1
Coğrafya alanında lisans düzeyde belirli bir konuda güçlü bir alt yapıya sahip olur
2
Bilgilerini gerek teorik coğrafya, gerekse coğrafyanın uygulandığı başka alanlarda kullanabilir donanımda olur
3
Coğrafya alanında veya coğrafyada kullanılan diğer alanlarda karşılaştığı problemlere çözümler üretebilir
4
Coğrafya uygulamaları için yeni teknikleri ve teknolojik araçları yetkinlikle kullanabilir
5
Disiplinler arası çalışmalar yapabilir
6
Eleştirel bakış açısına sahip olur
7
Yaşam boyu öğrenimin önemini kavramış ve kendini sürekli geliştirmeye açık olur
8
Bireysel sorumluluk alabilir
9
Zamanını iyi kullanmayı bilir
10
Etik değerlere bağlıdır
11
Sosyal ve kültürel farklılıklara saygılı, ayırımcılığın her türlüsüne karşıdır
12
Coğrafya ile ilgili farklı alanlardaki uzmanlarla işbirliği kurabilme becerisi kazanır
13
Karşıt görüşleri değerlendirebilme, standartlarla test edebilme becerisi kazanır
14
İlkeli olmayı öğrenir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Planlanan ve uygulanan öğretimi öğretim ilkelerine göre değerlendirebilme.
1
1
2
1
5
3
5
5
5
5
3
2
1
5
Öğretim ilkeleri ilgili kavramları açıklayabilme.
1
1
2
1
3
3
5
5
5
5
3
2
1
5
Etkili öğretimi sağlayıcı orijinal etkinlikler düzenleyebilme.
1
1
2
1
5
3
5
5
5
5
3
2
1
5
Öğretim ile ilgili ilkeleri yorumlayabilme.
1
1
2
1
4
3
5
5
5
5
3
2
1
5
Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili kavramların bilgisine sahip olur
1
1
2
1
3
3
5
5
5
5
3
2
1
5
Ortalama Değer
1
1
2
1
4
3
5
5
5
5
3
2
1
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382409