PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Görsel Programlama
YBS352
6
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Yönetim Bilişim Sistemleri -
Lisans
(Bilgisayar laboratuvarında örnek uygulama geliştirilerek verilir.)
Amaç
Nesne tabanlı bir programlama dilini kurabilme ve kullanabilme. Görsel bir dilde bileşen paleti, özellikler paleti ve araç çubukları paleti gibi ekran bölümlerini tanıyabilme. Nesnel programlama yapısını yapısal programlamadan ayırt edebilme.
Ders İçeriği
Nesne tabanlı programlama kavramları, uygulama mimarisi tasarlama, dinamik uygulama geliştirme, web servis kullanımı, veri tabanı işlemleri, katmanlı mimari ile uygulama geliştirme, form uygulamaları geliştirme, uygulama güvenliği, uygulamaları yayınlamak.
Hafta
Konu
1
Ders içeriği, Nesne tabanlı programlama dili nedir? Geliştirme ortamını tanımak, proje oluşturmak.
2
Masaüstü uygulama geliştirme ortamını tanımak, geliştirme alt yapı elemanlarını öğrenmek
3
Pencere elemanlarını tanımak, temel olayları öğrenmek ve olaylara kod yazma alt yapısını öğrenmek
4
Masaüstü ekran tasarım özelliklerini tanımak, programatik olarak öğlere erişmek, programatik olarak tasarım özelliklerini değiştirmek, görsel arayüz kullanılarak pencere tasarlamak
5
Windows kontrolleri olaylarına kod yazmak, olayları programlamak,
6
Windows kontrolleri olaylarına kod yazmak, verileri kontrollere bağlamak
7
Verilerle çalışmak, ilişkisel veri tabanı işlemleri, orm araçlarını kullanmak
8
ORM aracını kullanarak verileri kaydetmek, veri toplama formu tasarlamak,
9
Validation işlemleri, form doğrulama, model bazlı doğrulama işlemleri
10
ORM varlıklarını kullanmak, DTO nesneleri tanımlamak ve kullanmak
11
Olaylara yazılan veri işlemlerini özel tanımlanmış sınıflar ve nesneler üzerinden planlamak,
12
Bağımlılıkları tersine çevirmek, oop prensipleri ile nesneler oluşturmak ve kullanmak
13
OOP prensipleri ile nesneler oluşturmak ve kullanmak, üçüncü parti kütüphaneler kullanmak, web servislerini kullanmak
14
Web API'lerle haberleşmek, web servislerle veri okumak, web servislere veri göndermek,
Program Çıktıları
1
Bilişim sistemleri ile ilgili temel kavramlara hakim olarak işletmenin yönetim,üretim,pazarlama, insan kaynakları, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans gibi temel fonksiyonlarını bilişim sistemleri çerçevesinde içselleştirebilir.
2
İşletmecilik ve bilişim ile ilgili mesleki ve etik kurallara uyabilir, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilir.
3
Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir, analitik düşünebilme yoluyla sorunları neden ve sonuçları ile kavrayabilir.
4
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
5
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilincine sahip olarak profesyonel, yasal ve etik ilkeleri anlayabilir ve uygulayabilir.
6
Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilir ve yönetebilir, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.
7
Bilginin elde edilmesi, saklanması, yeniden elde edilmesi ve güvenliği konusunda gerekli veri tabanı sistemleri ve web ortamları geliştirebilir ve yönebilirler.
8
Bir yabancı dili yönetim bilişim sistemleri alanıyla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilme.
9
Ofis yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir ve İşletme alanındaki teknolojilerin yaygınlaştırabilir ve alanındaki konularda liderlik edebilir.
10
Bir bilgisayar ağ sistemini yapılandırabilme, bilgisayar ağlarına ve donanıma ilişkin karşılaşılan sorunları çözebilme
11
Konu alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilir.
12
Toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik projeler üretebilir, mesleğiyle ilgili konularda toplumla ve meslektaşlarıyla bilgi paylaşabilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Nesne tabanlı programlama kavramlarını bilir ve uygular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nesne tabanlı programlama dili ile veri tabanı uygulamaları geliştirebilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kurumsal uygulama mimarisi tasarımı yapar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uygulama geliştirme ortamını tanır ve kullanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Masaüstü uygulamalarda web servislerini kullanabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/383013