PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
MALİYE
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Öğretim Teknolojileri (Pedagojik Formasyon)
PFE303
5
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Maliye -
Lisans
()
Amaç
Bu derste öğretim teknolojilerinin temel kavramlarını, tarihini ve çeşit öğretimsel uygulamanlarının tanıtılması amaçlanmaktadır. Güncel öğretim teknolojilerinin pedagojik yaklaşımlarla kullanımı konusunda beceri geliştirmeyi hedeflemektedir.
Ders İçeriği
öğretim teknolojileri, güncel teknolojiler, çoklu ortam tasarımı, öğretim teknolojilerinin tarihi, web 2.0 araçları, somut teknolojiler, soyut teknolojiler, öğretim tasarımı modelleri, öğretimde sistem yaklaşımı, etkili powerpoint kullanımı
Hafta
Konu
1
Öğretim Teknolojilerinde temel kavramlara giriş
2
Çoklu ortam tasarım ilkelerine giriş
3
Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi 1
4
Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi 2
5
Öğretim teknolojilerinde kullanılan Web 2.0 Araçları
6
Öğretim teknolojilerin somut ve soyut teknolojiler
7
Öğretim tasarımı modellerine giriş
8
Öğretimde sistem yaklaşımına giriş
9
Güncel öğretim teknolojilerinin pratik uygulamaları
10
Güncel öğretim teknolojilerinin pratik uygulamaları 2
11
Etkili Powerpoint Kullanımına yönelik stratejiler
12
Öğretim Teknolojilerinin etkili sunum stratejileri doğrultusunda faydalı kullanım örnekleri 1
13
Öğretim Teknolojilerinin etkili sunum stratejileri doğrultusunda faydalı kullanım örnekleri 2
14
Öğretim Teknolojilerinin etkili sunum stratejileri doğrultusunda faydalı kullanım örnekleri 3
Program Çıktıları
1
Maliye alanında güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olmak
2
Kamu ve özel sektörde görev alacak / alan elemanlarda aranan düzeyde hukuk, muhasebe, işletme alanlarıyla ilgili bilgilere sahip olmak
3
Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere ve bu konuda analiz yeteneğine sahip olmak
4
Ekip çalışmasına yatkın olma, sorumluluk alabilme, liderlik edebilmek, kurum ve çalışma arkadaşlarını yenilikçi fikirlere yönlendirebilme.
5
Maliye alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirmek ve alanında yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olmak.
6
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olmak ve alanla ilgili kurumlara faydalı hedefler belirlemek, bu bilgileri kullanabilmek.
7
Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilme yeteneğine sahip olmak
8
Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme kabiliyetine sahip olmak.
9
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak
10
Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisine sahip olmak.
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmak, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olmak.
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
13
Bir yabancı dili maliye alanında bilgi sahibi olacak şekilde anlayabilme ve kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Öğretim materyali tasarım ilkelerini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımının kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğretim teknolojilerinin gelişimini tarihsel süreç içinde irdeler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Seçtiği amaç/kazanıma uygun materyal hazırlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tasarım ölçütlerine uygun bir öğretim materyalini tasarlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/383545