PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İKTİSAT
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sosyal Medyada Pazarlama
YBS372
6
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İktisat -
Lisans
(ders içi anlatım ve uygulama)
Amaç
Sosyal medya imkanlarını araştırmak
Ders İçeriği
Sosyal medyanın etki ettiği günümüzde pazarlama imkanlarının incelenmesi
Hafta
Konu
1
Doğrudan pazarlama faaliyetlerini etkileyen faktörler
1
Teklif geliştirme
1
Veri Tabanı yönetimi
1
Katalog pazarlaması
1
Telepazarlama
1
Bloglar
1
Çok katmanlı pazarlama
1
Viral pazarlama
9
Uygulama
10
Uygulama
11
Uygulama
12
Uygulama
13
Uygulama
14
Uygulama
Program Çıktıları
1
İktisat teorisi, kavramları ve yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
2
Farklı disiplinlerden edindiği bilgi ve yöntemleri birleştirerek karşılaştığı konu ve sorunların çözümünde bütüncül bir anlayışa sahip olur.
3
İktisadi bakış açısını geliştirmek için farklı disiplinlerden faydalanır.
4
Ulusal ve uluslararası gelişmelere iktisat perspektifinden yaklaşarak, eleştirel düşünme ve analiz yapabilme becerisi kazanır.
5
Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlılık geliştirerek, eleştirel düşünme ve yenilikçi çözüm yaklaşımlarıyla bilimsel öneriler sunma becerisi kazanır.
6
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile iktisat alanındaki yenilikleri takip eder ve bu yenilikleri kendi çalışmalarına entegre eder.
7
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olarak yazılı-sözlü iletişim kurma becerisi kazanır.
8
Bağımsız çalışabilme ve ekip içinde etkin bir şekilde iş birliği yapabilme becerisi geliştirir.
9
Çeşitli bilgi ve verileri toplama, analiz etme ve bu verileri yorumlayarak iktisadi olguları anlama ve karar alma süreçlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
İktisat teorisinin ve ekonomik kurumların tarihsel gelişimini anlar ve bu bağlamda ekonomik politikaları değerlendirme becerisi kazanır.
11
İktisadi politikaları sonuçlarıyla beraber analiz eder ve sorunların çözümüne yönelik sürdürülebilir öneriler geliştirir.
12
İktisadın özelleşmiş alt alanlarında da bilgi sahibi olur ve bu alanlara yönelik analitik düşünme becerileri geliştirir.
13
İktisadi analizlerde matematik ve istatistik bilimleri ile ekonometrik yöntemleri etkin bir şekilde kullanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Hedef kitle odaklı, marka stratejisiyle uyumlu sosyal medya içerikleri planlayabilir ve etkili kampanyalar tasarlayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyal medya platformlarının temel özelliklerini, işleyişini ve işletmeler için sunduğu pazarlama fırsatlarını analiz edebilir.
1
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyal medya verilerini yorumlayarak kampanya sonuçlarını raporlayabilir ve iyileştirme önerileri geliştirebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyal medya reklamcılığına ilişkin bütçe yönetimi, hedefleme ve performans ölçümü tekniklerini uygulayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
0,25
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/384510