PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İKTİSAT
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon)
PFE302
6
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İktisat -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, sınıf yönetimi kavramını tanıtarak öğretmen adaylarının uygun öğrenme ortamlarını hazırlayabilir hale gelmelerini sağlamak, bununla birlikte sınıf ortamında arzu edilmeyen davranışların sebeplerini tanıyıp, bunlarla başa çıkma yöntemleri geliştirmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.
Hafta
Konu
1
Sınıf Yönetimi
2
Sınıf İçi Kurallar
3
Motivasyon
4
Dikkat Çekme, Cesaretlendirme ve Övgü
5
Sınır Koyma
6
Disiplin
7
İstenen Davranışların Desteklenmesi
8
İstenen Davranışların Desteklenmesi 2
9
İstenmeyen Davranışlar, Nedenleri ve Yönetimi
10
İstenmeyen Davranışlar, Nedenleri ve Yönetimi
11
Rahatlatıcı Etkinlikler
12
Rahatlatıcı Etkinlikler
13
Etkinlik Sunumları
14
Etkinlik Sunumları
Program Çıktıları
1
İktisat teorisi, kavramları ve yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
2
Farklı disiplinlerden edindiği bilgi ve yöntemleri birleştirerek karşılaştığı konu ve sorunların çözümünde bütüncül bir anlayışa sahip olur.
3
İktisadi bakış açısını geliştirmek için farklı disiplinlerden faydalanır.
4
Ulusal ve uluslararası gelişmelere iktisat perspektifinden yaklaşarak, eleştirel düşünme ve analiz yapabilme becerisi kazanır.
5
Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlılık geliştirerek, eleştirel düşünme ve yenilikçi çözüm yaklaşımlarıyla bilimsel öneriler sunma becerisi kazanır.
6
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile iktisat alanındaki yenilikleri takip eder ve bu yenilikleri kendi çalışmalarına entegre eder.
7
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olarak yazılı-sözlü iletişim kurma becerisi kazanır.
8
Bağımsız çalışabilme ve ekip içinde etkin bir şekilde iş birliği yapabilme becerisi geliştirir.
9
Çeşitli bilgi ve verileri toplama, analiz etme ve bu verileri yorumlayarak iktisadi olguları anlama ve karar alma süreçlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
İktisat teorisinin ve ekonomik kurumların tarihsel gelişimini anlar ve bu bağlamda ekonomik politikaları değerlendirme becerisi kazanır.
11
İktisadi politikaları sonuçlarıyla beraber analiz eder ve sorunların çözümüne yönelik sürdürülebilir öneriler geliştirir.
12
İktisadın özelleşmiş alt alanlarında da bilgi sahibi olur ve bu alanlara yönelik analitik düşünme becerileri geliştirir.
13
İktisadi analizlerde matematik ve istatistik bilimleri ile ekonometrik yöntemleri etkin bir şekilde kullanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Motivasyon kuramlarını kavramak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrencileri motive etme yollarını tartışmak ve uygulamak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/384632