PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETME
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlama Araştırmaları
İSL303
5
3 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İşletme -
Lisans
(yüz yüze eğitim)
Amaç
Pazarlama araştırması süreci, veri kaynakları, araştırma tasarımları, ölçme ve ölçekler, araştırma evreni ve örnekleme, veri toplama yöntemleri ve araçları, veri analiz teknikleri ve araştırma raporunun hazırlanması konularında teori ve uygulamaya yönelik bilginin kazandırılması.
Ders İçeriği
Pazarlama araştırması süreci, veri kaynakları, araştırma tasarımları, ölçme ve ölçekler, araştırma evreni ve örnekleme, veri toplama yöntemleri ve araçları, veri analiz teknikleri ve araştırma raporunun hazırlanması konularında anlatımlar, sınıf içi tartışmalar ve öğrenci sunumları.
Ders Veren
Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU
Hafta
Konu
1
Pazarlama Araştırması, Araştırma Süreci ve Araştırma Yaklaşımları
2
Pazarlama Araştırmasında Veri Kaynakları: İkincil Veri Toplama Yöntemleri ve Analiz Teknikleri.
3
Pazarlama Araştırmasında Veri Kaynakları: Birincil Veri Toplama Yöntemleri ve Nitel ve Nicel Araştırmalar.
4
Nitel Araştırma Tasarımları: Odak Grup Çalışmaları, Derinlemesine Mülakat ve Projektif Teknikler.
5
Nicel Araştırma Tasarımları: Gözatım, Gözlem ve Deney.
6
Anket Tasarımı
7
Ara Sınav
8
Pazarlama Araştırmalarında Ölçüm ve Kullanılan Ölçekler.
10
Verinin Analize Hazırlanması ve Tanımlayıcı İstatistikler
11
Veri Analizi: Farklılıkların Tespitine Yönelik Parametrik Analiz Teknikleri
12
Veri Analizi: İlişkilerin Tespitine Yönelik Parametrik Analiz Teknikleri
13
Veri Analizi: Parametrik Olmayan Analiz Teknikleri
14
Araştırma Raporunun Hazırlanması / GRUP PROJE RAPORLARININ TESLİMİ
Program Çıktıları
1
Alan ile ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olur.
2
Alan ile ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3
Alan ile ilgili konularda bireysel ve ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açık olur.
4
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır..
5
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye ve yenilikçiliğe her şart altında önem verir.
6
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde Türkçe ve bir yabancı dil bilgisine sahip olur ve yazılı-sözlü iletişim kurma yetkinliği kazanır.
7
Alan ile ilgili edinilen bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirir ve sorunları kavrar.
8
Farklı disiplinlerden edinilen bilgileri analitik ve eleştirel bir şekilde değerlendirerek, işletme uygulamalarına katkı sağlayacak yenilikçi çözümler üretir.
9
Ulusal ve uluslararası bir işletme kurabilme, yönetme ve sürekliliğini sağlayabilme becerisi kazanır.
10
Nitel ve nicel verilerden faydalanarak ekonomik ve sosyal konularda istatistiksel çözümlemeler ile daha etkin kararlar alır.
11
Küresel olarak değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarını belirleyerek, güncel talepleri karşılayabilecek ürün ve hizmetler üretir ve sunar.
12
Finansal tabloları ve verileri anlayarak işletmenin mali durumunu değerlendirir, finansal kararlar alır.
13
İşletmelerin hukuki süreçleri, sürdürülebilirlik ve etik konusundaki sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur ve bu konular bağlamında kararlar alırlar.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Toplanan verileri uygun istatistiki teknikler kullanarak analiz eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Veri toplama amacına uygun soru ve ölçekleri kullanarak anket tasarımı yapar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Veri türlerini sınıflandırır ve veri türüne uygun veri toplama yöntemlerini belirler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nitel ve nicel araştırma yaklaşımları ayrımını yapar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Araştırma yaklaşımlarını tanımlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/384929