PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETME
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İletişim Becerileri
İŞL371
5
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İşletme -
Lisans
(Konu anlatımı, yüz yüze)
Amaç
İletişimin önemi, iletişim sürecini ve onu oluşturan bileşenleri kavrayarak; iş hayatında başarıyı yakalayabilmek.
Ders İçeriği
İç iletişim ve kendini tanıma, iletişim süreci, empatik iletişim, grup iletişimi, ikna edici iletişim, aile iletişimi, iş yaşamında iletişim, kişilerarası iletişim, çatışma yönetimi, dinleme becerisi.
Hafta
Konu
1
İletişim kavramı
2
İç İletişim ve Kendini Tanıma
3
Empatik İletişim
4
Grup İletişimi-1
5
Grup İletişimi-2
6
İkna edici iletişim
7
Arasınav- İletişim Örnek Olay
8
Aile İletişimi
9
İş yaşamında iletişim-1
10
İş yaşamında iletişim
11
İş yaşamında iletişim
12
İş yaşamında iletişim örnekleri ve problem çözme
13
Kişilerarası İletişim ve çatışma yönetimi
14
Dinleme Becerisi
Program Çıktıları
1
Alan ile ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olur.
2
Alan ile ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3
Alan ile ilgili konularda bireysel ve ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açık olur.
4
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır..
5
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye ve yenilikçiliğe her şart altında önem verir.
6
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde Türkçe ve bir yabancı dil bilgisine sahip olur ve yazılı-sözlü iletişim kurma yetkinliği kazanır.
7
Alan ile ilgili edinilen bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirir ve sorunları kavrar.
8
Farklı disiplinlerden edinilen bilgileri analitik ve eleştirel bir şekilde değerlendirerek, işletme uygulamalarına katkı sağlayacak yenilikçi çözümler üretir.
9
Ulusal ve uluslararası bir işletme kurabilme, yönetme ve sürekliliğini sağlayabilme becerisi kazanır.
10
Nitel ve nicel verilerden faydalanarak ekonomik ve sosyal konularda istatistiksel çözümlemeler ile daha etkin kararlar alır.
11
Küresel olarak değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarını belirleyerek, güncel talepleri karşılayabilecek ürün ve hizmetler üretir ve sunar.
12
Finansal tabloları ve verileri anlayarak işletmenin mali durumunu değerlendirir, finansal kararlar alır.
13
İşletmelerin hukuki süreçleri, sürdürülebilirlik ve etik konusundaki sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur ve bu konular bağlamında kararlar alırlar.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
İş yaşamında iletişim becerilerinin önemini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İletişimin önemini ve sürecini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İletişimin kişi, grup ve örgüt düzeylerinde nasıl gerçekleştiğini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İş hayatında iletişim ve başarı arasındaki ilişkiyi anlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İletişimin bir güç olduğunu kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/384970