PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETME
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Mikro Ekonomi
MLİ355
5
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İşletme -
Lisans
(Yüz yüze anlatım ve tartışma)
Amaç
Dersin amacı öğrencilerin lisans eğitimlerinde temel mikro ekonomik konulara olan ilgilerini artırmak ve bilgi sağlamaktır.
Ders İçeriği
Mikro Ekonomik Teori: Tüketici Teorisi- Firma Teorisi- Piyasalar- Oyun Teorisine Giriş
Hafta
Konu
1
Kavramsal Çerçeve: İktisat Nedir? İktisat Kavramlarına Giriş- Neoklasik Çerçeve ve Mikroekonomiye Giriş
2
Talep-Arz ve Fiyat: Tüketici Teorisi: Talebin Tanımı ve Talep Kanunu- Talebe Etki Eden Faktörler
3
Tüketici Teorisi: Talebin Fiyat Esnekliği ve Çapraz Fiyat Esnekliği- Tüketici Dengesi ve Etki Eden Faktörler
4
Üretim (Firma) Teorisi: Arzın Tanımı ve Arz Kanunu- Arza Etki Eden Faktörler
5
Üretim (Firma) Teorisi: Üretim Faktörleri ve Fiyatları- Üretim Fonksiyonu ve Denge- Maliyetler
6
Üretim (Firma) Teorisi: Kısa Dönem Firma- Uzun Dönem Piyasa Arzı
7
Tüketici Tercihi ve talep teorisi
8
Vize Haftası
9
Piyasalar: Tam Rekabet Piyasası
10
Piyasalar: Eksik Rekabet Piyasaları- Monopol Piyasalar
11
Piyasalar: Eksik Rekabet Piyasaları- Oligopol Piyasalar: Cournot ve Duopoli
12
Piyasa Başarısızlıkları, Dışsallıklar ve Çevre
13
Kamusal Mallar, kamu tercihleri, hükümet
14
Emek Piyasası
Program Çıktıları
1
Alan ile ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olur.
2
Alan ile ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3
Alan ile ilgili konularda bireysel ve ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açık olur.
4
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır..
5
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye ve yenilikçiliğe her şart altında önem verir.
6
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde Türkçe ve bir yabancı dil bilgisine sahip olur ve yazılı-sözlü iletişim kurma yetkinliği kazanır.
7
Alan ile ilgili edinilen bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirir ve sorunları kavrar.
8
Farklı disiplinlerden edinilen bilgileri analitik ve eleştirel bir şekilde değerlendirerek, işletme uygulamalarına katkı sağlayacak yenilikçi çözümler üretir.
9
Ulusal ve uluslararası bir işletme kurabilme, yönetme ve sürekliliğini sağlayabilme becerisi kazanır.
10
Nitel ve nicel verilerden faydalanarak ekonomik ve sosyal konularda istatistiksel çözümlemeler ile daha etkin kararlar alır.
11
Küresel olarak değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarını belirleyerek, güncel talepleri karşılayabilecek ürün ve hizmetler üretir ve sunar.
12
Finansal tabloları ve verileri anlayarak işletmenin mali durumunu değerlendirir, finansal kararlar alır.
13
İşletmelerin hukuki süreçleri, sürdürülebilirlik ve etik konusundaki sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur ve bu konular bağlamında kararlar alırlar.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Üreticilerin ekonomik karar verme sürecini anlama.;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Neo-klasik kurama göre üretim ve maliyetleri açıklayabilme;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mikro iktisadın temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme.;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mikro iktisadın analitik araçlarını kullanabilme.;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kardinal ve ordinal yaklaşıma göre tüketici davranışlarını açıklayabilme.;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/384983