PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Dinler Tarihi II
İİF314
6
2 + 0
2,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İlahiyat -
Lisans
(Yüz Yüze )
Amaç
İnsanlığın ayrılmaz bir parçası olan dinin, ilkelinden gelişmişine bütün toplumların kültürünü derinden etkilediğini göstermek, çeşitli milletlerin sahip olduğu dinlerin özelliklerini tanıtmak. Bu bağlamda ilkel kabile dinlerinin özellikleri, Sihizm, Budizm, İslam Yahudilik ve Hıristiyanlık ile Yeni dini hareketleri tanıtmak.
Ders İçeriği
Dinler tarihinin konusu Dinin tanımı, dünya dinlerinin genel panoraması Orta doğu ve doğu kökenli dini inançlara toplu bakış Yeni çıkan senkretik dini akım ve anlayışları inceleme, bunların inanç ve ibadet esasları ile toplumsal etkileri.
Hafta
Konu
1
Yahudiler Açısından Yahudilik
2
Yahudiğin Tarihsel Gelişimi
3
Yahudilikte İnanç ve İbadet
4
Yahudilikte Kitaplar ve Mezhepler
5
İslam Kaynaklarına göre Yahudilik
6
Hıristiyanlara Göre Hıristiyanlık Hıristiyanlığın Tarihsel Gelişimi
7
Hıristiyanlara Göre Hıristiyanlık Hıristiyanlığın Tarihsel Gelişimi II
8
Hıristiyanlıkta inanç, Mabet ve İbadet
9
Kutsal Metinler ve Hıristiyan Mezhepleri
10
İslam Açısından Hıristiyanlık
11
İslamiyet
12
Günümüzde Dinler arası diyalog Diyalog/ İlişkiler
13
Yeni Dini Hareketler
14
Yeni Dini Hareketler II
Program Çıktıları
1
Dini metinleri Arapça kaynaklarından okuyabilecek, alanındaki güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde (B1) dil becerisine sahiptir.
2
Dini vecibe ve hizmetlerin ifasında gerekli olan genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi ve beceriyi haizdir.
3
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında temel kavram ve terimler, öne çıkan şahsiyetler ve tarihi süreçleri teorik olarak bilir, bu bilgiyi muhakeme edebilir ve tarihi-kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilir.
4
Öğrendiği teorik bilgileri karşılaşacağı yeni bilgi ve meseleleri değerlendirme, eleştirme ve yorumlamanın yanı sıra dini içerikli sorunları tespit etme, onlara çözüm önerisi geliştirme ve düzenleyebileceği sosyal proje ve etkinlikleri yürütmede kullanabilir.
5
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki çalışmalarda bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alma, planlama ve yürütebilme konusunda yetkindir.
6
Alanıyla ilgili araştırmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
7
Lisans eğitimi sırasında ve yaşamı boyunca alanındaki öğrenim gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
8
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında araştırma yapmak için gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili toplumla, uzman kişilerle ve ilgili kurumlarla sözlü veya yazılı olarak paylaşabilir.
10
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına aşinadır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Yahudilik ve Hıristiyanlığın tarihsel ve güncel tezahürlerini birbiriyle karşılaştırabilir. Farklılık ve çok kültürlülüğü takdir edebilir
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yeni Dini Hareketler Hakkında Bilgi Sahibi Olur
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İYahudilik ve Hıristiyanlık ile ilgili temel kavramları bilir ve açıklar.
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yahudilik ve Hıristiyanlığın tarihsel gelişimlerini, teolojik ve kurumsal yapılarını özetler.
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385201