PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Peygamberler Tarihi
İİF359
5
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İlahiyat -
Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Peygamberler tarihi ve bunun dünya, medeniyet ve İslam tarihindeki yeri hakkında bilgi vermek.
Ders İçeriği
Tarih, Tarih felsefesi Medeniyet ve peygamber Dünya tarihi olarak peygamberler tarihi Medeniyet tarihi olarak peygamberler tarihi
Ders Veren
Mehmet Fatih YALÇIN
Hafta
Konu
1
Tarih, Tarih felsefesi
2
Medeniyet ve peygamber
3
Dünya tarihi olarak peygamberler tarihi
4
Medeniyet tarihi olarak peygamberler tarihi
5
İsrailiyat
6
Yaratılış
7
İlk insan Hz. Adem ve soyu
8
Hz. Nuh ve tufan
9
Hz. İbrahim ve İslam milleti
10
Hz. Yusuf ve ilk devlet tecrübesi
11
Hz. Musa ve kanun
12
Hz. Davud ve Hz. Süleyman (Devlet tecrübesi)
13
Hz. İsa
14
Hz. Muhammed (s.a.v.) ve peygamberler içerisindeki yeri
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
14
Ara Sınav 1
10
1
Final
20
1
Ders İş Yükü:
86
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,37
Program Çıktıları
1
Dini metinleri Arapça kaynaklarından okuyabilecek, alanındaki güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde (B1) dil becerisine sahiptir.
2
Dini vecibe ve hizmetlerin ifasında gerekli olan genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi ve beceriyi haizdir.
3
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında temel kavram ve terimler, öne çıkan şahsiyetler ve tarihi süreçleri teorik olarak bilir, bu bilgiyi muhakeme edebilir ve tarihi-kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilir.
4
Öğrendiği teorik bilgileri karşılaşacağı yeni bilgi ve meseleleri değerlendirme, eleştirme ve yorumlamanın yanı sıra dini içerikli sorunları tespit etme, onlara çözüm önerisi geliştirme ve düzenleyebileceği sosyal proje ve etkinlikleri yürütmede kullanabilir.
5
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki çalışmalarda bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alma, planlama ve yürütebilme konusunda yetkindir.
6
Alanıyla ilgili araştırmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
7
Lisans eğitimi sırasında ve yaşamı boyunca alanındaki öğrenim gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
8
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında araştırma yapmak için gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili toplumla, uzman kişilerle ve ilgili kurumlarla sözlü veya yazılı olarak paylaşabilir.
10
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına aşinadır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Tarihi değerlendirmede tarih felsefesinin yerini kavrar
5
5
5
5
5
-
-
-
-
-
Antropolojik din teorilerini eleştirebilir.
-
-
-
-
5
5
5
5
5
5
Medeniyetler içerisinde peygamberlerin yerini açıklayabilir
-
-
-
-
-
3
-
3
3
3
Tarih tasniflerinin günümüz bakış açısının sonucu olduğunu kavrar
-
-
-
4
4
4
4
4
-
-
Dünya tarihine peygamberler ekseninden de bakabilir
-
-
-
-
-
-
5
3
3
3
Ortalama Değer
1
1
1
1,8
2,8
2,4
2,8
3
2,2
2,2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385215