PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Dini Gelişim ve Öğrenme
İİF341
5
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İlahiyat -
Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Öğrencilerin gelişimle ilgili temel kavramlar ve gelişim kuramlarını tartışabilmesini ve doğum öncesinden erken çocukluk dönemine kadar olan özelliklerini gelişimsel boyutları ile öğrenmelerini ve tartışabilmelerini sağlamak. Ayrıca öğrenme kavramı ve öğrenme süreci, öğrenmeyi etkileyen faktörler ve öğrenme kuramları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Ders İçeriği
Gelişimle ilgili temel kavramlar ve kuramlar, Gelişim dönemleri ve özellikleri (doğum öncesi ve sonrası gelişim ve doğum süreci, bebeklik, erken çocukluk ve ilk çocukluk döneminde gelişim) Öğrenme psikolojisi, Öğrenmeyi etkileyen faktörler, Öğrenme kuramlarının temelleri ve içeriği
Hafta
Konu
1
Ders tanıtımı ve derse giriş, gelişimin doğası ve özellikleri
2
Gelişim Kuramları ve Gelişim Araştırmaları
3
Gelişimin Biyolojik Temelleri
4
Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum
5
Bebeklik Döneminde Fiziksel, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Gelişim
6
Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
7
Erken Çocukluk Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim
8
Ara sınav
9
Öğrenme psikolojisine giriş
10
Öğrenmeyi etkileyen faktörler
11
Öğrenme kuramları
12
Klasik koşullanma Kuramı
13
Edimsel koşullanma kuramı
14
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Dini metinleri Arapça kaynaklarından okuyabilecek, alanındaki güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde (B1) dil becerisine sahiptir.
2
Dini vecibe ve hizmetlerin ifasında gerekli olan genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi ve beceriyi haizdir.
3
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında temel kavram ve terimler, öne çıkan şahsiyetler ve tarihi süreçleri teorik olarak bilir, bu bilgiyi muhakeme edebilir ve tarihi-kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilir.
4
Öğrendiği teorik bilgileri karşılaşacağı yeni bilgi ve meseleleri değerlendirme, eleştirme ve yorumlamanın yanı sıra dini içerikli sorunları tespit etme, onlara çözüm önerisi geliştirme ve düzenleyebileceği sosyal proje ve etkinlikleri yürütmede kullanabilir.
5
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki çalışmalarda bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alma, planlama ve yürütebilme konusunda yetkindir.
6
Alanıyla ilgili araştırmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
7
Lisans eğitimi sırasında ve yaşamı boyunca alanındaki öğrenim gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
8
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında araştırma yapmak için gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili toplumla, uzman kişilerle ve ilgili kurumlarla sözlü veya yazılı olarak paylaşabilir.
10
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına aşinadır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Okul öncesi ahlak ve değer eğitimindeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul öncesi çocukların ahlaki gelişim özelliklerini tanır ve eğitim sürecine yansıtabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ahlak ve değer eğitiminde materyal ve yöntem becerileri ile eğitim etkinliklerini yürütebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul öncesi değerler eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul öncesi ahlak ve değerler alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385227