PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Psikolojiye Giriş
İİF351
5
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İlahiyat -
Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
Bu dersin amacı öğrencilere, psikolojinin alt alanlarını, tarihini, teorilerini ve temel araştırma metotlarını temel düzeyde tanıtmaktır.
Ders İçeriği
Bu ders psikolojinin temel prensiplerine nesnel ve bilimsel bir giriş niteliğindedir. Ders konuları psikoloji tarihi, psikolojide araştırma yöntemleri, duyum ve algı, davranış, öğrenme, motivasyon, duygu ve bellektir.
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtımı
2
Psikoloji Bilimi. Psikoloji Nasıl Tanımlanır, Bilim Olarak Psikolojinin Önemi, Psikolojide Temel Yaklaşımlar, Psikolojinin Diğer Bilim Dalları Arasındaki Yeri ve Etkileşimi, Psikolojinin Alanları
3
Psikoloji Biliminde Araştırma. Psikoloji Nasıl Tanımlanır , Bilim Olarak Psikolojinin Önemi , Psikolojide Temel Yaklaşımlar, Psikolojinin Diğer Bilim Dalları Arasındaki Yeri ve Etkileşimi, Psikolojinin Alanları
4
Öğrenme. Giriş, Öğrenme Nedir?, Klasik Koşullanma-Pavlov, Davranışçılık-Watson, Edimsel Koşullama-Skinner
5
Duyum ve Algılama. Giriş, Algılama Biçimleri, Gestalt Algılama Kuramı, Algılamayı Etkileyen İç ve Dış Etmenler, Algısal değişmezlikler, Derinlik ve Uzaklık Algısı, Algı Yanılmaları, Halüsinasyon
6
Güdüler. Güdülenmede Kuramsal Yaklaşımlar, Bilinçdışı Güdülenme, Güdülerin Ölçülmesi, Güdülerin Sınıflandırılması, Güdülerin Hiyerarşisi, Homeostasis Kuramı.
7
Güdüler. Güdülenmede Kuramsal Yaklaşımlar, Bilinçdışı Güdülenme, Güdülerin Ölçülmesi, Güdülerin Sınıflandırılması, Güdülerin Hiyerarşisi, Homeostasis Kuramı.
8
Duygular. Duygular, Duyguların İşlevleri, Duygularımızın Anlamını Çözmek, Sinir Sistemi ve Duygular, Duygu Kuramları, Duyguların İfadesi, Heyecan ve Yalan, Duygusal Yaşantılar
9
Yaşam Boyu Gelişim. Giriş, Gelişim ve Büyüme, Yaşamın Başlangıcı: Döllenme, Doğum Öncesi Dönemde Gelişim, Doğum Sonrası Dönemde Gelişme, Bilişsel Gelişim, Sosyal ve Duygusal Gelişim, gelişmeyi Etkileyen Etmenler, YEtişkinlik ve Yaşlanma, Ölüm
10
Kişilik Kuramları. Kişiliğin Tanımı, Kişilik Kuramları, Jung'un Kişilik Kuramı, Öğrenilmiş Bir Davranış Olarak Kişilik, Benlik Kuramları, Kişiliği Değerlere Göre Sınıflandırma, Kişiliğin Özelliklerini Betimleme ve Ölçme Yolu İle Değerlendirme
11
Kişilik Kuramları. Kişiliğin Tanımı, Kişilik Kuramları, Jung'un Kişilik Kuramı, Öğrenilmiş Bir Davranış Olarak Kişilik, Benlik Kuramları, Kişiliği Değerlere Göre Sınıflandırma, Kişiliğin Özelliklerini Betimleme ve Ölçme Yolu İle Değerlendirme
12
Davranış Bozuklukları ve Savunma Mekanizmaları. Normal Nedir? Ne Değildir?, Normal Dışı Davranışı Tanımak, Normal Dışı Davranışlarla İlgili Yaklaşımlar, Normal ya da Anormal: Kim Karar Verebilir, Davranış Bozukluklarının Sınıflandırılması, Nevrotik Bozukluklar, Psikoz Çeşitleri, Psikotik Bozukluklar, Duygudurum Bozuklukları, Organik Zihinsel Bozukluklar, Kişilik Bozuklukları, Psikoseksüel Bozukluklar, Kötü Alışkanlıklara Bağlı Bozukluklar, Savunma Mekanizmaları
13
Psikolojik Testler ve Zeka. Sosyal Psikoloji.
14
Dil ve İletişim Dil Nedir? , Dil ve Düşünme, Dilin İşlevi, Kavram Oluşturma, Sözsüz İletişim, Konuşma Dirikliği, Beyin ve Dil
Program Çıktıları
1
Dini metinleri Arapça kaynaklarından okuyabilecek, alanındaki güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde (B1) dil becerisine sahiptir.
2
Dini vecibe ve hizmetlerin ifasında gerekli olan genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi ve beceriyi haizdir.
3
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında temel kavram ve terimler, öne çıkan şahsiyetler ve tarihi süreçleri teorik olarak bilir, bu bilgiyi muhakeme edebilir ve tarihi-kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilir.
4
Öğrendiği teorik bilgileri karşılaşacağı yeni bilgi ve meseleleri değerlendirme, eleştirme ve yorumlamanın yanı sıra dini içerikli sorunları tespit etme, onlara çözüm önerisi geliştirme ve düzenleyebileceği sosyal proje ve etkinlikleri yürütmede kullanabilir.
5
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki çalışmalarda bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alma, planlama ve yürütebilme konusunda yetkindir.
6
Alanıyla ilgili araştırmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
7
Lisans eğitimi sırasında ve yaşamı boyunca alanındaki öğrenim gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
8
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında araştırma yapmak için gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili toplumla, uzman kişilerle ve ilgili kurumlarla sözlü veya yazılı olarak paylaşabilir.
10
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına aşinadır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Psikolojide araştırma metotları hakkında bilgi sahibi olur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Psikolojinin tanımı, psikoloji ekollerini Öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
insan gelişimi, güdüler, savunma mekanizmaları ve ruh sağlığı gibi konular hakkında araştırmalar yapar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bireyin ve Kitlenin davranış süreçlerini ve eğilimlerini öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385232