PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Siyer ve Kaynakları
İİF353
5
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İlahiyat -
Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Siyerin bir ilim olarak ortaya çıkışı, temel siyer kaynakları ve özellikleri hakkında bilgi vermek.
Ders İçeriği
Siyerin bir ilim olarak ortaya çıkışı, temel siyer kaynakları ve özellikleri
Ders Veren
Enes Ensar ERBAY
Hafta
Konu
1
Hz. Peygamber'in hayatını öğrenmeye duyulan ihtiyaç
2
Siyer ilminin ortaya çıkışı
3
İlk siyer kaynaklarının özellikleri
4
Günümüze ulaşmamış olan siyer kaynakları
5
İbn İshak
6
İbn Hişam
7
Sınav
8
Vakidi
9
İbn Sa'd
10
Belazüri
11
Siyer Kaynakğı Olarak Hadis Kitapları
12
Hz. Peygamber Hakkında Yapılan Diğer Çalışmalar
13
Günümüz Siyer Çalışmaları ve Problemleri
14
Günümüz Siyer Çalışmaları ve Problemleri
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
1
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
1
14
Ara Sınav 1
15
1
Ödev 1
10
1
Final
20
1
Ders İş Yükü:
129
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,06
Program Çıktıları
1
Dini metinleri Arapça kaynaklarından okuyabilecek, alanındaki güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde (B1) dil becerisine sahiptir.
2
Dini vecibe ve hizmetlerin ifasında gerekli olan genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi ve beceriyi haizdir.
3
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında temel kavram ve terimler, öne çıkan şahsiyetler ve tarihi süreçleri teorik olarak bilir, bu bilgiyi muhakeme edebilir ve tarihi-kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilir.
4
Öğrendiği teorik bilgileri karşılaşacağı yeni bilgi ve meseleleri değerlendirme, eleştirme ve yorumlamanın yanı sıra dini içerikli sorunları tespit etme, onlara çözüm önerisi geliştirme ve düzenleyebileceği sosyal proje ve etkinlikleri yürütmede kullanabilir.
5
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki çalışmalarda bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alma, planlama ve yürütebilme konusunda yetkindir.
6
Alanıyla ilgili araştırmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
7
Lisans eğitimi sırasında ve yaşamı boyunca alanındaki öğrenim gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
8
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında araştırma yapmak için gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili toplumla, uzman kişilerle ve ilgili kurumlarla sözlü veya yazılı olarak paylaşabilir.
10
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına aşinadır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Klasik dönem kaynakların belirgin özelliklerini kavramak
4
4
2
3
3
3
3
3
2
3
Kaynak ve araştırma ayrımının farkında olmak.
3
3
2
2
4
4
4
4
4
4
İslam medeniyetinin kaynakları, tarihi gelişimi ve diğer medeniyetlerle olan ilişkisi ve etkileşimi hakkında bilgi sahibi olur.
4
4
3
3
3
3
3
3
3
3
Kaynakları ele aldığı konulara göre tasnif edebilme becerisi kazanmak
4
4
2
2
3
3
3
3
3
3
Tarih yazıcılığı hakkında bilgi edinir.
4
3
3
3
3
3
3
3
3
2
Ortalama Değer
3,8
3,6
2,4
2,6
3,2
3,2
3,2
3,2
3
3
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385233