PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halk İnançları
İİF322
6
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İlahiyat -
Lisans
(yüz yüze )
Amaç
Dinlerde yer alan belli başlı batıl inanışların ve uygulamaların nasıl var olduğunun, nasıl gerçekleştiğinin, özgün niteliklerinin neler olduğunun,insanlar tarafından nasıl düşünüldüğünün, kutsalla nasıl bir ilişki içerisinde olduklarının ortaya konulmasıdır.
Ders İçeriği
Halk inançlarının tanımı, konusu, alanı, mahiyeti; Halk İnanışları araştırma teknikleri; Türk toplumunda görülen geçiş dönemleri (doğum, sünnet, evlenme, ölüm), bereket, uğuruğursuzluk, halk hekimliği ile ilgili inanışlar ve bu inanışların kökeni.
Hafta
Konu
1
Halk İnancı Kavramı Alanı, Konuları
2
Kutsal Nedir
3
Kutsal Mekan ve Ziyaret Yerleri
4
Kutsal Nesnelerle İlgili Halk İnanışları
5
Dinlerde Kutsal Zaman
6
Geleneksel Türk İnanışları
7
İslam Öncesi Arap İnanışları
8
İslam Öncesi İnanışların Kültürel Hayatta Yansımaları
9
Tabiat Kültleri
10
Geçiş Dönemi ile ilgili İnanışlar
11
Halk Hekimliği/Sağaltma Ocakları İle İlgili İnanışlar
12
Dua Rukye Havas İlmi, Tılsım ve Büyü
13
Uğur, Uğursuzluk ve Ruhani (Görünmeyen) Varlıklarla İlgili İnanışlar
14
Ruhla İlgili İnanışlar
Program Çıktıları
1
Dini metinleri Arapça kaynaklarından okuyabilecek, alanındaki güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde (B1) dil becerisine sahiptir.
2
Dini vecibe ve hizmetlerin ifasında gerekli olan genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi ve beceriyi haizdir.
3
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında temel kavram ve terimler, öne çıkan şahsiyetler ve tarihi süreçleri teorik olarak bilir, bu bilgiyi muhakeme edebilir ve tarihi-kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilir.
4
Öğrendiği teorik bilgileri karşılaşacağı yeni bilgi ve meseleleri değerlendirme, eleştirme ve yorumlamanın yanı sıra dini içerikli sorunları tespit etme, onlara çözüm önerisi geliştirme ve düzenleyebileceği sosyal proje ve etkinlikleri yürütmede kullanabilir.
5
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki çalışmalarda bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alma, planlama ve yürütebilme konusunda yetkindir.
6
Alanıyla ilgili araştırmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
7
Lisans eğitimi sırasında ve yaşamı boyunca alanındaki öğrenim gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
8
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında araştırma yapmak için gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili toplumla, uzman kişilerle ve ilgili kurumlarla sözlü veya yazılı olarak paylaşabilir.
10
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına aşinadır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Toplumun sahip olduğu din anlayışlarındaki benzerlikler ve farklılıkları anlayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Farklı kültürlerle bir arada yaşayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Toplumun dini doğru bir şekilde anlamasını ve öğrenmesini sağlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dini ve kültürel mirası bilir ve farkında olur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dini ve kültürel mirası gelişen ve değişen şartlara göre aktarabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385248