PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Yetişkin Din Eğitimi
İİF326
6
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İlahiyat -
Lisans
(Yüzyüze )
Amaç
Din Eğitimi dersi kapsamında öğrencilerin din eğitiminin ne olduğu, gelişim basamaklarına göre gerçekleştirilecek din eğitiminin ilkeleri ve çağdaş din eğitimi konuları hakkında bilgilendirilmeleri amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Din Eğitimi dersinin içeriğini eğitim, din eğitimi, gelişim basamaklarına göre din eğitimi ve çağdaş din eğitimi konuları oluşturmaktadır.
Hafta
Konu
1
Erken Çocukluk Dönemi Din Eğitiminin Niteliği
2
Erken Çocukluk Dönemi Din Eğitiminde Metot ve Yöntemler
3
Çocukluk Dönemi gelişim Özellikleri ve Dini Gelişim
4
Çocukluk Dönemi Din Eğitiminde Ailenin Rolü ve Bazı Temel Özellikler
5
Gençlik Dönemi Genel Özellikleri ve Dini Gelişim
6
Gençlik Dönemi Din Eğitiminde İlkeler
7
Gençlik Dönemi Din Eğitiminde Yöntemler
8
Ara Sınav
9
Yetişkinlik Döneminin Genel Özellikleri
10
Yetişkinlik Dönemi Dini Gelişim
11
Yetişkinlik Dönemi Eğitiminin Temel İlkeleri
12
Yaşlılık Döneminin Genel Özellikleri
13
Yaşlılık Dönemi Din Eğitimi
14
Yaşlılık Dönemi Din Eğitiminin Temel İlkeleri
15
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Dini metinleri Arapça kaynaklarından okuyabilecek, alanındaki güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde (B1) dil becerisine sahiptir.
2
Dini vecibe ve hizmetlerin ifasında gerekli olan genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi ve beceriyi haizdir.
3
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında temel kavram ve terimler, öne çıkan şahsiyetler ve tarihi süreçleri teorik olarak bilir, bu bilgiyi muhakeme edebilir ve tarihi-kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilir.
4
Öğrendiği teorik bilgileri karşılaşacağı yeni bilgi ve meseleleri değerlendirme, eleştirme ve yorumlamanın yanı sıra dini içerikli sorunları tespit etme, onlara çözüm önerisi geliştirme ve düzenleyebileceği sosyal proje ve etkinlikleri yürütmede kullanabilir.
5
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki çalışmalarda bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alma, planlama ve yürütebilme konusunda yetkindir.
6
Alanıyla ilgili araştırmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
7
Lisans eğitimi sırasında ve yaşamı boyunca alanındaki öğrenim gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
8
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında araştırma yapmak için gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili toplumla, uzman kişilerle ve ilgili kurumlarla sözlü veya yazılı olarak paylaşabilir.
10
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına aşinadır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Eğitim ve Din Eğitimi Kavramlarını açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gelişimsel Basamaklara Göre Gerçekleştirilecek Din Eğitiminin İlkelerini bilir ve Açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çağdaş Din Eğitimi Konularını Bilir ve Açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385250