PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
HEMŞİRELİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sağlık Eğitimi
HEM225
3
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Hemşirelik -
Lisans
(Yüz yüze eğitim (Teorik anlatım ve vaka tartışması) )
Amaç
Hemşirelik Bölümü 6. Yarıyılda yer alan Sağlık Eğitimi dersi, öğrencinin sağlıkla ilgili düşünce, inanç, tutum, davranış ve yaşam biçimini olumlu yönde değiştirmesini ve birey/grup/toplum gereksinimlerine uygun olarak sağlık eğitimini planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirmesini sağlar.
Ders İçeriği
• Sağlık Eğitimine Giriş • Eğitim, Öğretim ve Öğrenme Kavramları • Öğretim İlkeleri • Öğrenme Alanları ve Bireyin Öğrenme Yolları • Sağlık Eğitiminde geleneksel ve çağdaş yaklaşımlar • Yetişkin Eğitimi Kavramı • Sağlık Eğitimcisinin Sahip Olması Gereken Özellikler • Sağlık Eğitimini Etkileyen Faktörler • Sağlık Eğitim Konuları • Sağlık Eğitiminde Kullanılan Modeller • Sağlık Eğitimi Planlama ve Program Geliştirme • Sağlık Eğitiminde Kullanılan Yöntemler • Sağlık Eğitiminde Kullanılan Araç-Gereçler • Sağlık Eğitiminin Değerlendirmesi • Örnek Sağlık Eğitimi İçerikleri
Ders Veren
Sultan KAYAN
Hafta
Konu
1
Sağlık Eğitimine Giriş, Eğitim, Öğretim ve Öğrenme Kavramları
2
Öğretim İlkeleri
3
Öğrenme Alanları ve Bireyin Öğrenme Yolları
4
Sağlık Eğitiminde Geleneksel ve Çağdaş Yaklaşımlar
5
Yetişkin Eğitimi Kavramı
6
Sağlık Eğitimcisinin Sahip Olması Gereken Özellikler
7
Sağlık Eğitimini Etkileyen Faktörler
8
Sağlık Eğitim Konuları Ara Sınav
9
Sağlık Eğitiminde Kullanılan Modeller
10
Sağlık Eğitimi Planlama ve Program Geliştirme
11
Sağlık Eğitiminde Kullanılan Yöntemler
12
Sağlık Eğitiminde Kullanılan Araç-Gereçler
13
Sağlık Eğitiminin Değerlendirmesi
14
Örnek Sağlık Eğitimi İçerikleri
Program Çıktıları
1
Hemşirelik felsefesini, hemşirelik model ve kuramlarının bakımdaki önemini kavrar.
2
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli güncel kuramsal bilgi ve uygulama becerisini kazanır.
3
Mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda hemşirelik sürecini kullanarak birey, aile ve topluma bakım hizmetini sunar ve izler.
4
Genel hemşireliğin dayandığı temel tıp, fen, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin bilimsel bilgileri yorumlar.
5
Sorun çözme, eleştirel düşünme ve etkili iletişim becerilerini kazanır.
6
Yaşam boyu öğrenme sorumluluğu gösterir.
7
Bireysel ve mesleki gelişimi için bilgi ve teknolojideki yenilikleri izler.
8
Hemşirelik uygulamalarında liderlik yapar.
9
Hemşirelik uygulamalarını araştırmaya ve kanıta dayalı olarak yapılandırır.
10
Hemşirelik mesleğini etkileyen yasa, yönetmelik ve mevzuatı bilir ve izler.
11
Hemşirelik uygulamalarında insan ve hasta hakları ile yasal ve etik ilkelere göre hareket eder.
12
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır.
13
Hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi ve değerlendirilmesinde yer alan yönetim ve öğretim aktivitelerine ilişkin bilgileri kullanır.
14
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15
Hemşirelik bakımı sunarken kültürel özellikleri göz önünde bulundurur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Sağlık eğitiminin temel ilke ve özelliklerini açıklar.
2
2
4
1
1
4
1
3
1
1
1
3
3
1
2
Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimlerini belirler.
2
2
4
1
3
4
1
5
1
1
3
5
5
1
4
Birey, aile ve toplumunun gereksinimleri çerçevesinde uygun yöntem ve araçları kullanarak sağlık eğitimi planlar.
2
2
4
1
1
5
1
5
1
1
1
5
5
1
4
Eğitim becerilerini, sağlık eğitimi uygulamalarında kullanır.
2
2
4
1
2
5
1
5
1
1
1
5
5
1
2
Sağlık eğitiminin kısa ve uzun vadeli sonuçlarını değerlendirir.
2
2
4
1
1
4
1
3
1
1
2
3
5
1
1
Ortalama Değer
2
2
4
1
1,6
4,4
1
4,2
1
1
1,6
4,2
4,6
1
2,6
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/396071