PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
SOSYAL HİZMET
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sosyal Hizmet Etiği
SHB210
4
2 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Sosyal Hizmet -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı sosyal hizmet öğrencilerine mesleğin etik ilke ve değerlerini öğretmek ve benimsetmektir.
Ders İçeriği
Etik nedir; sosyal hizmet uygulamasında etiğin anlamı; sosyal hizmet uygulamalarında karşılaşılan etik ikilemler ve çözüm yolları; sosyal hizmette değer tartışmaları; sosyal hizmet için geliştirilen ulusal ve uluslar arası etik standartlar.
Hafta
Konu
1
Tanışma, dersin kapsamını belirleme ve temel kavramlar
2
Sosyal hizmet uygulamasında değerler
3
Başlıca etik teorileri
4
Mesleki ilişkide uyulması gereken etik kurallar
5
Sosyal hizmet uzmanı ve müracaatçı ilişkisinde sınır kavramı ve dual ilişki
6
Mesleki ilişkide gizlilik ve mahremiyet ilkesi
7
Mesleki ilişkide self-determinasyon ilkesi
8
ARA SINAV
9
Çeşitli ülkelerdeki sosyal hizmet uygulamalarında kullanılan etik kodlarının incelenmesi
10
Çeşitli ülkelerdeki sosyal hizmet uygulamalarında kullanılan etik kodlarının incelenmesi II
11
Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması (I)
12
Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması (II)
13
Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması (III)
14
Genel değerlendirme
Program Çıktıları
1
Sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, sosyal refah hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) bilgisi kazanır.
2
Sosyal hizmet kuramları (sistem, ekoloji, güçlendirme kuramı gibi) bilgisi kazanır.
3
İnsan gelişimi ve sosyal çevre bilgisi kazanır.
4
İletişim becerileri (bireyle, ailelerle, gruplarla ve farklı toplumsal gruplarla) bilgisi kazanır.
5
Yönetim ve yönetim süreçleri (özel ve kamu sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarının yönetimi) bilgisi kazanır.
6
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi kazanır.
7
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
8
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlamak için uygun bilgileri ayırt etme ve toplama becerisi kazanır.
9
Araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü yorumlama becerisi kazanır.
10
Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisi kazanır.
11
Profesyonel sosyal hizmet uygulaması bağlamında eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
12
Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ve değerleri doğrultusunda, farklılığın pozitif değerini kabul ederek uygulama yapabilme becerisi kazanır.
13
Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki değerler çerçevesinde benimser.
14
Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olur ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser.
15
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
16
Sosyal hizmetlerin (sağlık, sosyal yardım hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim) uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
Öğrenci sosyal hizmet mesleğinin ulusal ve uluslar arası etik standartlarını bilir,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci etik ilke ve değerleri müdahalenin ayrılmaz bir parçası olarak görür,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etik ikilemler karşısında ne biçimde davranış geliştireceğini bilir,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etik dışı uygulamalarla karşılaştığında başlatacağı yasal süreçten haberdardır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/396232