PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
SOSYAL HİZMET
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sosyal Hizmette Görüşme Teknikleri
SHB211
3
2 + 1
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Sosyal Hizmet -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı öğrencilerin sosyal hizmet alanında mesleki görüşme yapabilmelerine ilişkin olarak mesleki görüşmenin özelliklerini, unsurlarını, ilkelerini, aşamalarını, tekniklerini öğrenmelerini sağlamak; tekniklerin seçimi, sıralaması ve entegrasyonunu öğrenmelerini sağlamak; farklı müracaatçı gruplarıyla mesleki görüşme yapmayı öğrenmelerini sağlamak; sosyal hizmette görüşme ilke ve tekniklerine ilişkin olarak bilgi ve beceri repertuarlarını geliştirmek ve öğrendikleri tekniklerde uygulama deneyimi kazanmalarını sağlamaktır.
Ders İçeriği
Mesleki görüşmenin özellikleri, unsurları, ilkeleri, aşamaları, teknikleri; tekniklerin seçimi, sıralaması, entegrasyonunu ve farklı müracaatçı gruplarıyla mesleki görüşme.
Ders Veren
Gül KARAHAN ÇOBAN
Hafta
Konu
1
Mesleki görüşmenin tanımı, özellikleri ve unsurları
2
Mesleki görüşmenin temelleri: bilgi temeli, beceri temeli, değer temeli
3
Mesleki görüşmenin ilkeleri
4
Mesleki görüşmenin aşamaları
5
Temel görüşme Teknikleri: yapılandırma, dinleme, empati, soru sorma, yansıtma
6
Diğer görüşme Teknikleri: sessizlik, mizah, metafor, tavsiye verme
7
Görüşmelerde tekniklerin seçimi, sıralaması ve entegrasyonu
8
Ara Sonav
9
Farklı müracaatçı Gruplarıyla mesleki Görüşme: çocuklar
10
Farklı müracaatçı Gruplarıyla mesleki Görüşme: ergenler ve gençler
11
Farklı müracaatçı Gruplarıyla mesleki Görüşme: engelliler ve yaşlılar
12
Farklı müracaatçı Gruplarıyla mesleki Görüşme: göçmen ve mülteciler,
13
Farklı müracaatçı Gruplarıyla mesleki Görüşme: gönülsüz/isteksiz/zor müracaatçılar
14
Farklı müracaatçı Gruplarıyla mesleki Görüşme: tıbbi sosyal hizmet birimlerinde mesleki görüşme
15
Final sınavı
Program Çıktıları
1
Sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, sosyal refah hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) bilgisi kazanır.
2
Sosyal hizmet kuramları (sistem, ekoloji, güçlendirme kuramı gibi) bilgisi kazanır.
3
İnsan gelişimi ve sosyal çevre bilgisi kazanır.
4
İletişim becerileri (bireyle, ailelerle, gruplarla ve farklı toplumsal gruplarla) bilgisi kazanır.
5
Yönetim ve yönetim süreçleri (özel ve kamu sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarının yönetimi) bilgisi kazanır.
6
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi kazanır.
7
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
8
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlamak için uygun bilgileri ayırt etme ve toplama becerisi kazanır.
9
Araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü yorumlama becerisi kazanır.
10
Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisi kazanır.
11
Profesyonel sosyal hizmet uygulaması bağlamında eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
12
Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ve değerleri doğrultusunda, farklılığın pozitif değerini kabul ederek uygulama yapabilme becerisi kazanır.
13
Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki değerler çerçevesinde benimser.
14
Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olur ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser.
15
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
16
Sosyal hizmetlerin (sağlık, sosyal yardım hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim) uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
Görüşme ilke ve tekniklerini yorumlayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Görüşme aşamalarını sınıflandırabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyal hizmet müdahalelerinde görüşme tekniklerini uygulayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Görüşmeleri raporlaştırabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/396255