PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
SOSYAL HİZMET
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Oyunla İletişim
SHB253
3
2 + 1
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Sosyal Hizmet -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı öğrencilerin oyun yoluyla iletişim becerilerinin geliştirilmesi; farklı müracaatçı gruplarını anlama, sosyal hizmet uygulamalarında oyunu yetkin bir şekilde kullanma, sosyal hizmet uygulamalarında oyunu farklı müracaatçı gruplarına uygulama becerilerini edinmesidir.
Ders İçeriği
Sosyal Hizmet Eğitiminde Oyunun Yeri, Oyun Kavramı Ve Tanımları, Oyun Türleri, Oyunun Uygulamalarda Kullanımı Ve Planlanması, Oyunda Malzeme Ve Araçların Kullanımı, Oyun Süreçleri Ve Sosyal Hizmette Kullanımı, Oyunun Farklı Nüfus Gruplarında Kullanımı, Oyunun Farklı Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kullanımı.
Hafta
Konu
1
Kavramsal giriş: Sosyal Hizmet Uygulamalarında Oyunun Yeri ve Önemi
2
Oyun Kavramı: Oyunun tanımı ve tarihsel bakış
3
Oyun Türleri: Oyun türleri ve farklı sınıflandırmalar (amaç, işlev, sayı, vb.)
4
Oyun Türleri: Tanışma ve ısınma oyunları, Hareketlendirme oyunları, Değerlendirme oyunları, Eğitici oyunlar
5
Oyunun Seçimi, Planlanması ve Kullanımı: Oyun seçimi, Oyun planlama, uygulama ve değerlendirme
6
Oyunda Malzeme ve Araçların Kullanımı: Malzeme ve araçların oluşturulması, Amaca uygun kullanımı
7
Oyun süreçleri ve sosyal hizmette kullanımı
8
Ara sınav
9
Oyun süreçleri ve sosyal hizmette kullanımı: Oyun kurma, Kurallar, Oyun süreci
10
Oyun süreçleri ve sosyal hizmette kullanımı: oyunun sonlandırılması, Değerlendirme
11
Oyunun Farklı Nüfus Gruplarında Kullanımı: Yetişkinlerle, Yaşlılarla
12
Oyunun Farklı Nüfus Gruplarında Kullanımı: Çocuklarla, Gençlerle
13
Oyunun Farklı Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kullanımı:: Gruplarla
14
Oyunun Farklı Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kullanımı: Toplum
15
Final sıvnavı
Program Çıktıları
1
Sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, sosyal refah hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) bilgisi kazanır.
2
Sosyal hizmet kuramları (sistem, ekoloji, güçlendirme kuramı gibi) bilgisi kazanır.
3
İnsan gelişimi ve sosyal çevre bilgisi kazanır.
4
İletişim becerileri (bireyle, ailelerle, gruplarla ve farklı toplumsal gruplarla) bilgisi kazanır.
5
Yönetim ve yönetim süreçleri (özel ve kamu sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarının yönetimi) bilgisi kazanır.
6
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi kazanır.
7
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
8
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlamak için uygun bilgileri ayırt etme ve toplama becerisi kazanır.
9
Araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü yorumlama becerisi kazanır.
10
Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisi kazanır.
11
Profesyonel sosyal hizmet uygulaması bağlamında eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
12
Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ve değerleri doğrultusunda, farklılığın pozitif değerini kabul ederek uygulama yapabilme becerisi kazanır.
13
Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki değerler çerçevesinde benimser.
14
Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olur ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser.
15
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
16
Sosyal hizmetlerin (sağlık, sosyal yardım hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim) uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
Oyun Kavramını, Oyun Türlerini, Sosyal Hizmet Uygulamalarında Oyunun Yerini ve Önemini bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Oyunun seçimini, planlanmasını, uygulama ve değerlendirmesini; oyunda malzeme ve araçların oluşturulmasını ve amaca uygun kullanımını bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Oyun süreçlerini ve sosyal hizmette kullanımını bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Oyunun Farklı Nüfus Gruplarında ve farklı Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kullanımını bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Oyun Kavramını, Oyun Türlerini, Sosyal Hizmet Uygulamalarında Oyunun Yerini ve Önemini bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Oyunun seçimini, planlanmasını, uygulama ve değerlendirmesini; oyunda malzeme ve araçların oluşturulmasını ve amaca uygun kullanımını bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Oyun süreçlerini ve sosyal hizmette kullanımını bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Oyunun Farklı Nüfus Gruplarında ve farklı Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kullanımını bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/396258