PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
SOSYAL HİZMET
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Ekip Çalışması
SHB262
4
2 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Sosyal Hizmet -
Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
Ekip çalışmasının amacı, etkinliği, işleyişi, oluşum süreci, liderlik ve performans ölçütleri konularında detaylı bilgi sahibi olmak. Uygulama ile öğrenilenleri pekiştirmek.
Ders İçeriği
1. EKİP ÇALIŞMASI (GİRİŞ) 2. EKİPTE AMAÇ 3. NEDEN EKİP ÇALIŞMASI? 4. EKİP ÇALIŞMASI NASIL YAPILIR? 5. EKİP ÜYELERİNİN ÖZELLİKLERİ VE JOHARİ PENCERESİ 6. EKİBİN ÖZELLİKLERİ 7. EKİBİN OLUŞUM SÜRECİ 8. VİZE SINAVI 9. EKİP ORGANİZASYONU 10. LİDERLİK VE EKİP LİDERİNİN ÖZELLİKLERİ 11. BAŞARILI EKİP ÜYELERİNİN ÖZELLİKLERİ 12. EKİP ÇALIŞMASININ GEREKTİRDİĞİ TUTUM VE BECERİLER 13. EKİP ÇALIŞMASINDA ETKİNLİK 14. EKİP MODELLERİ VE PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ 15. FİNAL SINAVI
Hafta
Konu
1
1. EKİP ÇALIŞMASI (GİRİŞ)
2
2. EKİP ÇALIŞMASINDA AMAÇ
3
3. NEDEN EKİP ÇALIŞMASI?
4
4. EKİP ÇALIŞMASI NASIL YAPILIR?
5
5. EKİP ÜYELERİNİN ÖZELLİKLERİ VE JOHARİ PENCERESİ
6
6. EKİBİN ÖZELLİKLERİ
7
7. EKİBİN OLUŞUM SÜRECİ
8
8. VİZE SINAVI
9
9. EKİP ORGANİZASYONU
10
10. LİDERLİK VE EKİP LİDERİNİN ÖZELLİKLERİ
11
11. BAŞARILI EKİP ÜYELERİNİN ÖZELLİKLERİ
12
12. EKİP ÇALIŞMASININ GEREKTİRDİĞİ TUTUM VE BECERİLER
13
13. EKİP ÇALIŞMASINDA ETKİNLİK
14
14. EKİP MODELLERİ VE PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ
15
15. FİNAL SINAVI
Program Çıktıları
1
Sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, sosyal refah hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) bilgisi kazanır.
2
Sosyal hizmet kuramları (sistem, ekoloji, güçlendirme kuramı gibi) bilgisi kazanır.
3
İnsan gelişimi ve sosyal çevre bilgisi kazanır.
4
İletişim becerileri (bireyle, ailelerle, gruplarla ve farklı toplumsal gruplarla) bilgisi kazanır.
5
Yönetim ve yönetim süreçleri (özel ve kamu sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarının yönetimi) bilgisi kazanır.
6
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi kazanır.
7
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
8
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlamak için uygun bilgileri ayırt etme ve toplama becerisi kazanır.
9
Araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü yorumlama becerisi kazanır.
10
Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisi kazanır.
11
Profesyonel sosyal hizmet uygulaması bağlamında eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
12
Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ve değerleri doğrultusunda, farklılığın pozitif değerini kabul ederek uygulama yapabilme becerisi kazanır.
13
Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki değerler çerçevesinde benimser.
14
Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olur ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser.
15
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
16
Sosyal hizmetlerin (sağlık, sosyal yardım hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim) uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
Yeni kişisel iletişim becerileri geliştirir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ekip çalışması ve işbirliğine uygunluk, yatkınlık kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kişilerarası problem çözme becerileri kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Planlama ve örgütleme yapabilme yetkinliği kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İş ve süreç tasarımı yapabilme yetkinliği kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/396266