PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
SOSYAL HİZMET
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halkla İlişkiler
SHB258
4
2 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Sosyal Hizmet -
Lisans
(Yüz yüze )
Amaç
Halkla ilişkiler konusunda ileri bilgi sağlanması ve öğrencilerin farklı halkla ilişkiler çalışmalarının uygulanmasında gerekli olan becerileri edinmesi.
Ders İçeriği
Dersin içeriğini, halkla ilişkiler fonksiyonunun tanıtılması, halkla ilişkilerin tarihçesi, halkla ilişkiler modelleri, hedef kitle, halkla ilişkilerde araştırma süreci, çeşitli halkla ilişkiler faaliyetlerinin işleyişi (sponsorluk, kurumsal sosyal sorumluluk, kriz yönetimi vb.) oluşturmaktadır.
Hafta
Konu
1
halkla ilişkilere giriş
2
halkla ilişkilerle ilişkili kavramlar
3
halkla ilişkiler tarihçesi ve modelleri
4
halkla ilişkilerde hedef kitle
5
iç ve dış hedef kitle
6
halkla ilişkilerde araştırma süreci- problem belirleme ve planlama
7
halkla ilişkilerde araştırma süreci- uygulama ve değerlendirme
8
ara sınav
9
ara sınav
10
sponsorluk
11
kriz yönetimi
12
kurumsal sosyal sorumluluk
13
kurumsal reklamcılık
14
basınla ilişkiler
15
kurumsal imaj ve itibar
16
lobicilik
Program Çıktıları
1
Sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, sosyal refah hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) bilgisi kazanır.
2
Sosyal hizmet kuramları (sistem, ekoloji, güçlendirme kuramı gibi) bilgisi kazanır.
3
İnsan gelişimi ve sosyal çevre bilgisi kazanır.
4
İletişim becerileri (bireyle, ailelerle, gruplarla ve farklı toplumsal gruplarla) bilgisi kazanır.
5
Yönetim ve yönetim süreçleri (özel ve kamu sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarının yönetimi) bilgisi kazanır.
6
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi kazanır.
7
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
8
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlamak için uygun bilgileri ayırt etme ve toplama becerisi kazanır.
9
Araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü yorumlama becerisi kazanır.
10
Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisi kazanır.
11
Profesyonel sosyal hizmet uygulaması bağlamında eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
12
Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ve değerleri doğrultusunda, farklılığın pozitif değerini kabul ederek uygulama yapabilme becerisi kazanır.
13
Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki değerler çerçevesinde benimser.
14
Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olur ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser.
15
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
16
Sosyal hizmetlerin (sağlık, sosyal yardım hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim) uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramların anlamlarını açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
halkla ilişkiler uygulamalarının temel ilkeleri açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
halkla ilişkiler uygulama örneklerini analiz edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
halkla ilişkiler sürecini açıklayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kriz iletişimi, itibar yönetimi, sorun yönetimi, sponsorluk gibi halkla ilişkiler uygulamalarını açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/396273