PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
OSMANELİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Turizm Etiği
TUR215
3
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Turizm ve Otel İşletmeciliği -
Ön Lisans
(Yüz yüze, tartışmalı ders.)
Amaç
Temel etik ve ahlâk kavramının, etik ilkelerinin, kaynaklarının ve türlerinin kavranmasını sağlayarak iş ortamındaki etik dışı davranışların veya uygulamaların neler olabileceği konusunda bilgi vermektir.
Ders İçeriği
Etik ve ahlâk kavramları ve arasındaki farklar, turizmde etiğin önemi, sosyal sorumluluk kavramı hakkında bilgi vermektir.
Ders Veren
Emine SADIÇ
Hafta
Konu
1
Klasik Ahlâk Felsefesi
2
Ortaçağ'ın Din Temelli Ahlâk Felsefesi
3
Modern Laik Ahlâk Felsefesi
4
Etik Kavramı
5
Türklerde İş Ahlâkı Ve Ahilik
6
Temel Etik İlkeleri
7
Etik Türleri
8
Turizm Ve Etik
9
Etik Kaynakları
10
Etik Standartları
11
Turizmde Etik Dışı Davranışlar
12
Etik Ve Müşteri Şikayetleri
13
Sosyal Sorumluluk
14
Turizmde Etik İle İlgili Örnek Olay İncelemeleri
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
1
2
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Ara Sınav 1
6
1
Ödev 1
4
1
Final
7
1
Ders İş Yükü:
103
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4,04
Program Çıktıları
1
Turizm sektörü hakkında genel bilgi sahibi olmak; turizm sektörü ile ilgili ulusal ve uluslararası temel kavramları öğrenir.
2
Otel işletmelerinin temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
3
Seyahat acenteciliği, tur operatörlüğü, turizm coğrafyası, muhasebe, rekreasyon gibi konularda genel bilgiye sahip olur.
4
Yiyecek-içecek, servis, menü planlama, ön büro işlemleri (rezervasyon alma, oda satışı, müşteri karşılama vb.), kat hizmetleri ile ilgili işlemler (odaların temizlik ve düzeni vb.) konularında bilgi sahibi olur.
5
Turizmde yönetim ve pazarlama konularında genel bilgiye sahip olur.
6
Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir.
7
Birlikte çalıştığı bireylerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmesine katkı sağlar ve performanslarını adil biçimde değerlendirir.
8
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
9
Turizm sektöründe yeterli olabilecek derecede en az bir yabancı dil bilir.
10
Turizm sektöründeki sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve çözüm önerileri geliştirebilir.
11
Turizm hizmetlerini gerçekleştirirken müşterilerle etkin iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur.
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
13
Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip olur.
14
Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirir ve turizm alanıyla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip eder.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Etik ve ahlak kavramları ile bu kavramların önemini betimleyebilecektir.
2
1
1
2
2
2
4
1
1
3
3
3
5
3
Turizm sektöründe etik ve ahlaki değer ve yargıların önemini tartışabilecektir.
3
2
2
2
2
2
4
1
1
4
4
4
5
3
Turizm işletmelerinde etik sorunları bilir.
2
2
2
2
2
2
4
1
1
4
4
4
5
3
Sosyal sorumluluk kavramını bilir.
2
2
2
2
2
2
3
1
1
3
2
2
5
2
Ortalama Değer
2,25
1,75
1,75
2
2
2
3,75
1
1
3,5
3,25
3,25
5
2,75
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/397094