PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
OSMANELİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Örgütsel Davranış
TUR235
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm ve Otel İşletmeciliği -
Ön Lisans
(Yüz yüze )
Amaç
Örgütsel davranışın kapsamı, özellikleri, kuramsal gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak ve bireylerin ve/veya grupların örgüt içindeki davranışlarını anlama, yorumlama, analiz etmek.
Ders İçeriği
Tutum, davranış, birey, grup, kişilik, duygu, güç, yönetim, liderlik, çatışma, stres, motivasyon, iletişim ve etik davranışlar.
Hafta
Konu
1
Örgütsel Davranış Kavramı
2
Örgüt İçinde Birey Ve Kişilik
3
Tutumlar Ve İş Tatmini
4
Duygular Ve Duygu Durumları
5
Motivasyon Teorileri
6
İletişim
7
Liderlik Ve Liderlik Teorileri
8
Örgütlerde Gruplar
9
Örgüt Kültürü
10
Örgütsel Çatışma Ve Yönetimi
11
Örgütsel Stres Ve Yönetim
12
Örgütsel Güç Ve Politika
13
Örgütsel Değişme
14
Örgütlerde Etik Davranışlar Ve Yönetimi
Program Çıktıları
1
Turizm sektörü hakkında genel bilgi sahibi olmak; turizm sektörü ile ilgili ulusal ve uluslararası temel kavramları öğrenir.
2
Otel işletmelerinin temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
3
Seyahat acenteciliği, tur operatörlüğü, turizm coğrafyası, muhasebe, rekreasyon gibi konularda genel bilgiye sahip olur.
4
Yiyecek-içecek, servis, menü planlama, ön büro işlemleri (rezervasyon alma, oda satışı, müşteri karşılama vb.), kat hizmetleri ile ilgili işlemler (odaların temizlik ve düzeni vb.) konularında bilgi sahibi olur.
5
Turizmde yönetim ve pazarlama konularında genel bilgiye sahip olur.
6
Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir.
7
Birlikte çalıştığı bireylerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmesine katkı sağlar ve performanslarını adil biçimde değerlendirir.
8
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
9
Turizm sektöründe yeterli olabilecek derecede en az bir yabancı dil bilir.
10
Turizm sektöründeki sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve çözüm önerileri geliştirebilir.
11
Turizm hizmetlerini gerçekleştirirken müşterilerle etkin iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur.
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
13
Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip olur.
14
Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirir ve turizm alanıyla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip eder.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Örgütsel davranış kavramını ve önemini bilir.
1
2
1
1
2
1
2
1
1
1
1
1
1
1
Birey, grup ve örgüt düzeyinde ilgili konulara hakim olur.
1
3
1
2
2
1
4
1
1
2
2
2
2
2
Çeşitli kurumlara özgü davranış biçimlerini değerlendirebilir.
2
3
2
2
3
2
4
1
1
3
3
3
2
2
Örgütlerde karşılaşılan davranışsal sorunları anlayabilir ve analiz ederek çözüm önerebilir.
2
3
2
2
3
2
4
1
1
3
4
3
2
3
Ortalama Değer
1,5
2,75
1,5
1,75
2,5
1,5
3,5
1
1
2,25
2,5
2,25
1,75
2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/397113