PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
OSMANELİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlama
MOS203
4
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm ve Otel İşletmeciliği -
Ön Lisans
(yüzyüze eğitim)
Amaç
Pazarlama ilkelerinin ve pazarlamada yönetsel uygulamaların kavranması
Ders İçeriği
Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar; Pazarlama Fonksiyonları; Pazarlamada Karar Verme; Pazarlama Planlaması; Pazarlama Yönetim Süreci; Pazarlamanın Çevre Koşulları; Satın Alma Davranışları; Hedef Pazar Kararları; Pazarlama karması Elemanlarına ilişkin Kararlar; Pazarlama planı; Pazarlama Faaliyetlerinin Denetimi
Hafta
Konu
1
Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı, Gelişimi, Pazarlama Kavramı ve Yeni Trendler
2
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları
3
Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü
4
Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi
5
Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
6
Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri
7
Ürün
8
Tutundurma (Pazarlama İletişimi)
9
Pazar Bölümlendirme
10
Kişisel Satış ve Satış Geliştirme
11
Reklam ve Halkla İlişkiler
12
İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama
13
Hizmet Pazarlaması
14
Dağıtım: Dağıtım Kanalları, Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik
Program Çıktıları
1
Turizm sektörü hakkında genel bilgi sahibi olmak; turizm sektörü ile ilgili ulusal ve uluslararası temel kavramları öğrenir.
2
Otel işletmelerinin temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
3
Seyahat acenteciliği, tur operatörlüğü, turizm coğrafyası, muhasebe, rekreasyon gibi konularda genel bilgiye sahip olur.
4
Yiyecek-içecek, servis, menü planlama, ön büro işlemleri (rezervasyon alma, oda satışı, müşteri karşılama vb.), kat hizmetleri ile ilgili işlemler (odaların temizlik ve düzeni vb.) konularında bilgi sahibi olur.
5
Turizmde yönetim ve pazarlama konularında genel bilgiye sahip olur.
6
Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir.
7
Birlikte çalıştığı bireylerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmesine katkı sağlar ve performanslarını adil biçimde değerlendirir.
8
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
9
Turizm sektöründe yeterli olabilecek derecede en az bir yabancı dil bilir.
10
Turizm sektöründeki sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve çözüm önerileri geliştirebilir.
11
Turizm hizmetlerini gerçekleştirirken müşterilerle etkin iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur.
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
13
Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip olur.
14
Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirir ve turizm alanıyla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip eder.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi.
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi.
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
Ortalama Değer
3,2
3,2
3,2
3,2
3,2
3,2
3,2
3,2
3,2
3,2
3,2
3,2
3,2
3,2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/397297