PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETME
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlama Yönetimi
İSL206
4
3 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İşletme -
Lisans
(Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma ve Proje Sunumları )
Amaç
Pazarlama stratejileri, planlama ve uygulama süreçleri konularında kavramlar, amaçlar, araçlar ve bağlamlar düzeyinde teorik altyapı ve güncel uygulamaları dikkate alarak öğrencilerin bilgi donanımlarını geliştirmektir.
Ders İçeriği
Pazarlama stratejileri, planlama ve uygulama süreçleri bağlamında ders anlatımları, sınıf içi tartışmalar ve proje sunumları.
Hafta
Konu
1
Pazarlama Yönetimi: Kavramlar, Temeller, Fonksiyonlar ve Amaçlar
2
Pazarlama Yönetimi: Stratejik Planlama Süreci
3
Tüketiciler Pazarı ve Tüketici Davranışları
4
Endüstriyel Pazar ve Endüstriyel Alıcı Davranışları
5
Rekabet Analizi, Pazarın Ölçümü, Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Tayini
6
Büyüme Stratejileri
7
Ara Sınav
8
Rekabet Stratejileri
9
Pazarlama Bileşenleri Kararları – Mal ve Hizmet Politikası
10
Fiyatlandırma Kararları
11
Dağıtım Kanalı ve Fiziksel Dağıtım Kararları
12
Pazarlama İletişimi (Tutundurma) Kararları
13
Pazarlama Örgütü ve Pazarlama Bilgi Sistemi
14
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Alan ile ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olur.
2
Alan ile ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3
Alan ile ilgili konularda bireysel ve ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açık olur.
4
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır..
5
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye ve yenilikçiliğe her şart altında önem verir.
6
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde Türkçe ve bir yabancı dil bilgisine sahip olur ve yazılı-sözlü iletişim kurma yetkinliği kazanır.
7
Alan ile ilgili edinilen bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirir ve sorunları kavrar.
8
Farklı disiplinlerden edinilen bilgileri analitik ve eleştirel bir şekilde değerlendirerek, işletme uygulamalarına katkı sağlayacak yenilikçi çözümler üretir.
9
Ulusal ve uluslararası bir işletme kurabilme, yönetme ve sürekliliğini sağlayabilme becerisi kazanır.
10
Nitel ve nicel verilerden faydalanarak ekonomik ve sosyal konularda istatistiksel çözümlemeler ile daha etkin kararlar alır.
11
Küresel olarak değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarını belirleyerek, güncel talepleri karşılayabilecek ürün ve hizmetler üretir ve sunar.
12
Finansal tabloları ve verileri anlayarak işletmenin mali durumunu değerlendirir, finansal kararlar alır.
13
İşletmelerin hukuki süreçleri, sürdürülebilirlik ve etik konusundaki sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur ve bu konular bağlamında kararlar alırlar.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Pazarlama araştırmalarını planlar, bilgi toplama yöntemlerini kullanır ve bulguları yorumlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazar veya kaynak tabanlı strateji alternatiflerini sınıflandırır ve statejiler çerçevesinde pazarlama uygulamalarını sorgular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Büyüme veya rekabet stratejileri doğrultusunda pazarlama planları geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazar bölümlendirme ve hedef pazar tayini yapar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama çabalarını etkileyen çevresel faktörleri tanımlar ve pazarlama fonksiyonuna etkilerini ifade eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/397496